مناطق آزاد ايران عازم ميلان شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2415
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
فرصت ها و بسته هاي سرمايه گذاري مناطق آزاد ايران عازم سي‌امين دوره نمايشگاه گردشگري BIT ميلان ايتاليا شدند.

به گزارش بنا ( bena) سي‌امين دوره نمايشگاه گردشگري BIT ميلان به مدت چهار روز از فردا تا 2 اسفند برابر با 18 الي 21 فوريه 2010 با حضور 150 کشور متقاضي از جمله جمهوري اسلامي ايران در مرکز نمايشگاهي FIERAMILANO ميلان برگزار خواهد شد.

بنابراين گزارش مناطق آزاد کيش، اروند، قشم، ارس و انزلي در اين نمايشگاه حضور داشته و با انواع فيلم ، لوح فشرده و ... به معرفي قابليت هاي اين مناطق مي پردازند.

گفتني است نمايشگاه بين‌المللي گردشگري Bit ميلان، بزرگترين واقعه توريسم ايتاليا و چهارمين واقعه گردشگري از منظر تخصصي و تجاري صنعت گردشگري در دنياست. 34درصد از حاضرين در اين نمايشگاه در سال 2009 را بازديدکنندگان عمومي و 66درصد آن را تورگردانان و يا ديگر فعالان اين صنعت تشکيل داده بودند و به طور حتم اين روند در سال جاري رشد مضاعفي را تجربه خواهد کرد. چرا که نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT يک موفقيت بزرگ در سطح نمايشگاه‌هاي گردشگري بين الملل بوده و براي افرادي که هميشه در انتظار و جستجوي اطلاعات ويژه در خصوص سفر هستند، اطلاعات به روزي را ارايه مي کند.

بر اساس اين گزارش طبق آمارهاي ارائه شده از سوي مسئولان نمايشگاه ميلان 2009، بازديدکنندگان نمايشگاه 153800 نفر از150 کشور جهان بوده که از اين تعداد ، 101000 تورگردان حرفه اي و متخصص - 19 درصد بازديدکنندگان خارجي و 81 درصد ايتاليايي- و 52800 نفر ، عموم مردم و مسافران بوده اند. تعداد شرکت کنندگان نيز5000 نفر از 140 کشور جهان 3400 ژورناليست بوده است.

در نمايشگاه امسال ميلان دست اندرکاران گردشگري جهان همچون تورگردانان، آژانس هاي مسافرتي ، شرکتهاي حمل و نقل ، هتل‌ها و اقامتگاه ها، انجمن هاي تجاري، انجمن هاي فعال در حوزه توريسم محلي و ملي و بين المللي، شرکت هاي خدماتي در زمينه صنعت گردشگري، مراکز بهداشتي و درماني و چشمه هاي آب معدني،مطبوعات و رسانه هاي فعال در زمينه صنعت گردشگري و مسافرت حضور دارند.

امسال غرفه جمهوري اسلامي ايران نيز به مساحت 194 متر و به صورت چهار طرف باز در سالن شماره 2 محل دائمي برگزاري نمايشگاه هاي FIERA MILANO قرار گرفته است. با اين توضيح که طراحي غرفه ايران در BIT 2010 با الهام از نمادهاي تمدني مثل تخت جمشيد و مذهبي همچون سردر مساجد ايراني از قبيل مسجد جامع يزد ساخته شده است.
202

شناسه خبری: 2415

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو