افتتاح سیلوی غلات در منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24298
ساعت 09:49 شنبه 16 ارديبهشت 1391
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از افتتاح سیلوی غلات 27 هزار تنی این بندر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید علی نعیمی در سخنانی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت صادرات، ترانزیت و تخلیه و بارگیری این بندر به رشد 33 درصدی تخلیه و بارگیری در سال 90 اشاره کرد.
وی در ادامه حجم کل تخلیه و بارگیری صورت گرفته در سال گذشته را 2 میلیون و 860 هزار تن اعلام کرد و گفت: از کل فعالیتهای صورت گرفته میزان یک میلیون و 450 هزار تن کالا با 12 درصد رشد نسبت به سال 89 در این بندر تخلیه شد و میزان یک میلیون و 410 هزار تن نیز با 66 درصد رشد نیز مربوط به بارگیری و صادرات کالا است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد هم چنین از انواع غلات، مواد شیمیایی، مواد معدنی، آهن آلات، مصالح ساختمانی و انواع مواد نفتی به عنوان عمده کالاهای تخلیه و بارگیری شده در این بندر یاد کرد.
وی در ادامه با اشاره به رشد 33 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: تخلیه و بارگیری کالا در این بندر تاکنون از مرز 400 هزار تن گذشته که از این میزان 166 هزار تن آن با 6 درصد رشد مربوط به صادرات و 234 هزار تن آن با 62 درصد رشد مربوط به تخلیه انواع کالا بوده است.
وی تعداد اسکله های فعلی بندر امیرآباد را 10 پست و میزان اراضی پشتیبانی آن را یکهزار و 60 هکتار عنوان کرد و گفت: در طرح توسعه این بندر باید تعداد اسکله ها به 34 پست و میزان اراضی آن به بیش از دو هزار هکتار افزایش یابد.
نعیمی هم چنین به بندر امیر آباد به عنوان پایلوت غلات در شمال کشور خبر داد و گفت: در این راستا پروژه های متعدد ساخت سیلوهای نگهداری غلات در دست ساخت است و بزودی سیلوی غلات 27 هزار تنی با مشارکت بخش خصوصی داخلی در این بندر به بهره برداری می رسد.

شناسه خبری: 24298

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو