تا سال 90 کيش نماد دار مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2544
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير پروژه هاي عمراني شرکت عمران خدمات کيش از بهره برداري از پروژه موزه و نماد شهري کيش طي سه ماهه سوم سال 90 خبرداد.

محمد رضا امامي مدير پروژه هاي عمراني شرکت عمران خدمات کيش در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« پروژه موزه و نماد شهري کيش از ارديبهشت امسال آغازشده است و پيش‌بيني مي‌ شود تا سه ماهه سوم سال 1390 به بهره‌برداري برسد».

وي با بيان اينکه پروژه مذکور متشکل از دو بخش اصلي است افزود:«بخش اول مربوط است به نماد و نشانه منطقه آزاد کيش که ارتفاعي در حدود 48 متر از سطح زمين دارد و برداشتي است آزادانه از فرم طبيعي صدف دو کفه که به وفور در سواحل کيش يافت مي شود.»

امامي بيان کرد:«در واقع المان کيش، دو جسم عمود بر تکيه‌گاه و تقريباً همسان از نظر ظاهر و متوازن نسبت به هم را مجسم مي‌سازد که با اختلاف ارتفاعي نه چندان زياد مقابل هم قد برافراشته‌اند و حفره هاي موجود در بدنه آنها علاوه بر کمک به سبک کردن حجم، مناظر طراحي شده پشت خود را در ديد مخاطب قاب مي‌کنند. قرارگيري مرواريد در ميان المان طراحي شده، علاوه بر ايفاي نقش سمبليک (نشانه مرواريد خليج فارس)، به عنوان نورگير موزه نيز عمل مي‌ کند».

مدير پروژه هاي عمراني شرکت عمران خدمات کيش گفت:«بخش دوم با وسعتي در حدود 3600 مترمربع به موزه کيش که درون زمين مدفون مي‌باشد مربوط مي‌شود و فقط سقف مواج آن بر روي زمين قابل رؤيت است».

وي اضافه کرد:« امتداد نوارهاي مواج در طول سايت بر ايده‌ سياليت فضا در طراحي پروژه تأکيد مي‌ کند».

امامي تصريح کرد:« فضاهاي موزه شامل گالري‌ها، سالن آمفي‌تئاتر، کافي‌شاپ و فضاهاي اداري است و اهم فعاليتهاي آن عبارتند از معرفي آثار تاريخي و معاصر کيش و ديگر نقاط کشور، برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي از جمله نمايشگاه‌هاي نقاشي، عکاسي و صنايع‌دستي و ...است».

مدير پروژه هاي عمراني شرکت عمران خدمات کيش بيان کرد:«با توجه به اينکه اهميت معرفي تاريخ و فرهنگ هر مرز و بومي براي هيچ‌کس پوشيده نيست و همچنين از آنجاييکه صنعت گردشگري در جزيره کيش رو به افزايش است نياز به گسترش مراکز فرهنگي جهت جذب هر چه بيشتر توريست و توسعه صنعت گردشگري امري ضروري بنظر مي‌رسد».

وي گفت:« با توجه به اينکه قسمت جنوب‌غربي جزيره بصورت بکر است لذا جهت رونق بخشيدن به آن قسمت از جزيره، منطقه موردنظر جهت احداث پروژه موزه و نماد کيش انتخاب شود»./205

شناسه خبری: 2544

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو