بودجه تلفيقي مناطق آزاد تصويب شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2546
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بودجه تلفيقي مناطق آزاد به تصويب رسيد که بر اساس آن، شرايط استفاده 6 منطقه آزاد تجاري – صنعتي از تسهيلات خارجي از طريق فاينانس و در قالب قوانين بودجه سالانه و روش‌هاي متداول تأمين مالي تعيين شده است.

به گزارش بنا(bena) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، وزيران عضو شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي، بودجه تلفيقي سال 1388 مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي کيش، قشم، چابهار، انزلي، اروند و ارس را به تصويب رساندند.

وزيران عضو شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي در جلسه مورخ 1388.11.4بنا به پيشنهاد مرکز امور مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي و به استناد بند « ج» ماده (4) قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي جمهوري اسلامي ايران ـ مصوب1372ـ بودجه تلفيقي سال 1388 مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي کيش، قشم، چابهار، انزلي، اروند و ارس را به تصويب رساندند.

بر اساس اين مصوبه، مجموع درآمدهاي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي کيش، قشم، چابهار، انزلي، اروند و ارس در سال 1388 معادل 5080ميليارد و 755ميليون و 143هزار ريال پيش‌بيني شده است.

طبق اين مصوبه، شرايط استفاده6منطقه آزاد تجاري – صنعتي يادشده از تسهيلات خارجي از طريق فاينانس و در قالب قوانين بودجه سالانه و روش‌هاي متداول تأمين مالي تعيين شده است.

همچنين به هيأت‌هاي مديره سازمان‌هاي اين مناطق اجازه داده شده که به منظور تسريع در انجام امور زيربنائي تا سقف مبالغ تعيين شده، از مؤسسات اعتباري پولي و مالي داخلي و خارجي طبق مقررات تسهيلات دريافت کنند.

در اين بودجه تلفيقي، اعتبار خاصي براي ايجاد زيرساختهاي مرتبط با آب، برق، گاز، سوخت، فاضلاب، مخابرات، ICT ، راه و بندر، فرودگاه، انبار، ترانزيت، صنعت، عمران شهري، توريسم و جهانگردي در اين مناطق در نظر گرفته شده است.

در ضمن در صورتي که بودجه سال 1389 سازمان هاي مناطق آزاد تا پايان سال 1388 به تصويب شوراي امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي نرسد، سازمان‌ها با هماهنگي با مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مجازند معادل يک سوم بودجه مصوب سال 1388 خود را به منظور جلوگيري از ايجاد وقفه در انجام کارها، در سال 1389 مورد اجرا قرار دهند.

اين مصوبه توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده است.

شناسه خبری: 2546

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو