امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه ویژه پارس با دانشگاه آزاد اسلامی کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25480
ساعت 08:39 سه شنبه 3 بهمن 1391
در نشست مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با معاون پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد بر امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با دانشگاه آزاد اسلامی کشور در آینده نزدیک تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر همبستگی دانشگاه و صنعت تصریح کرد: برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت عظیم باید فضای دانشگاهی بیش از گذشته وارد عرصه صنعت شود و این دو حوزه به هم گره زده شود.
نصوری گفت: با دست توانمند دانشجویان این مرز وبوم قادر خواهیم بود توسعه صنعت در منطقه را که در گذشته توسط بیگانگان انجام می گرفت اکنون به تنهایی و بدون کمک آنها تجهیز و به سمت بومی سازی ببریم.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر پذیرش هر صنعت جدید متناسب با صنعت نفت در منطقه بیان داشت: دانشگاه های ما باید نقش خود را در صنعت به صورت علمی و عملی نشان دهند چنانکه حلقه اتصال دانشگاه و صنعت هر چه بیشتر تنگتر و محکم تر شود.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فلرهایی که در پارس جنوبی می سوزد اسکناس های این مملکت است» بیان داشت: ما باید با دست توانمند دانشجویان و دانشگاهیان بخشی از ذخیره این مملکت که در حال هدر رفتن است را کنترل، تبدیل به تولید کنیم و نتیجه آن را درچرخه اقتصاد کشور احساس کنیم.
نصوری با استقبال از بازدید دانشگاهیان از منطقه صنعتی پارس جنوبی اذعان کرد: صنعت نفت به کلیه مردم و نظام ایران تعلق دارد و ما آمادگی داریم که برای پیشرفت آن همه امکانات را در اختیار دانشگاهیان جهت بازدید قرار دهیم.
عبدالله افشار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در ادامه، دانشگاه آزاد را یک نهاد عمومی خواند که از حق الناس استفاده می کند و در ادامه تصریح کرد:همانطور که کشور باید از در آمدهای نفتی فاصله بگیرد دانشگاه آزاد هم باید از حق الناس فاصله گرفته و به سمت درآمدزایی از طریق تولید علم برود.
افشار با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای بیش از یک و نیم میلیون دانشجو است بیان داشت: این دانشگاه با دارا بودن این تعداد دانشجودر سطح کشور بال وزارت علوم محسوب می شود و باید از امکانات بالقوه ای آن در جهت پیشرفت کشور استفاده کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: هر صنعتی در هر گوشه ای از این مملکت به همه آحاد ملت تعلق دارد و باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود.
وی خواستار انعقاد تفاهم نامه ای میان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دانشگاه آزاد کشور در جهت استفاده از پتانسیل های لازم این دانشگاه شد.
مدیر پژوهش و فناوری با اشاره به شورای پژوهش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: این شورا با عضویت افراد علمی و دانشگاهی از سراسر کشور توانسته است یکی از علمی ترین ومجرب ترین شورای های پژوهشی را تشکیل دهد.
علی احمدزاده با اشاره به این مهم گفت: ارتباط تنگاتنگ با مدیران دانشگاهی و مراکزعلمی و برگزاری نشست های علمی در جهت رشد وتوسعه صنعت نفت در منطقه می تواند ما را در جهت استفاده حداکثری از توان بالقوه کمک کند.
وی ضمن حمایت از دانشجویان جهت حضور در منطقه تصریح کرد: تاکنون شصت درصد از حمایت های ما از دانشجویان دانشگاه آزاد بوده است که انتظار می رود دانشگاه در ابتدا نیازهای ما را در منطقه شناسایی و بازدیدهای که صورت می گیرد هدفمند باشد.
احمدزاده با اشاره به راه اندازی پارس جنوبی در سال 77 بیان داشت: در سال 77وقتی استارت کار در پارس جنوبی رقم خورد و همه تجهیزات از خارج وارد کشور شد این استرس وجود داشت که وجود این دانش و تکنولوژی در ایران باید همراه با تضمین دانش آن باشد و اگر این مهم در آن زمان رخ داده بود قطعا امروز راحتتر می توانستیم حرکت به سمت جلو داشته باشیم.
مدیر پژوهش و فناوری گفت: امروز در ایران بخش عمده صنعت نفت و گاز بومی شده است و اکنون در صنعت نفت داری 80 هزار قطعه شناسنامه دارهستیم.
احمدزاده با اشاره به خلا دانشگاه آزاد در صنعت نفت منطقه گفت: جهت حضور هر چه بیشتر دانشگاه آزاد در این عرصه باید نیازها را مشخص کرده به همه واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ و تیم های تخصصی به منطقه اعزام شوند.
وی در انتها به ایجاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

شناسه خبری: 25480

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو