نمایش قابلیت های بندر امام در نمایشگاه راه وشهرسازی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27445
ساعت 10:24 دوشنبه 11 آذر 1392
نمایشگاه راه و شهرسازی تا 12 آذر ماه در محل مصلی تهران برپا است. به این بهانه گفت و گو کرده ایم با ابراهیم ایدنی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره).

مزایای برگزاری نمایشگاه راه و شهرسازی را در ارتباط با تبیین جایگاه بنادر خوزستان و دیگر مجموعه های حمل و نقلی آن بیان فرمایید.
این نمایشگاه می تواند ارائه دهنده محصولات و خدمات دستگاه ها و شرکت ها به عموم و همچنین دست اندرکاران هر حرفه و صنف باشد. برگزاری این قبیل نمایشگاه ها دریچه ای را رو به توانایی ها و قابلیت های این حوزه ی راه و شهرسازی اعم از بخش های مختلف حمل و نقلی، راه و مسکن است .
حمل و نقل یکی از شاخصه های اصلی توسعه یافتگی کشور است و در این میان حمل و نقل دریایی به لحاظ ارزش افزوده ای که ایجاد می کند ،جایگاه خاص و بی بدیلی در انواع شقوق حمل و نقل دارد.
بنادر به عنوان حلقه ی اصلی حمل و نقل و مهم ترین رکن حمل و نقل دریایی است. این نمایشگاه می تواند در شناساندن بنادر و اهمیت آن ها در اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

بنادر بزرگ خوزستان از جمله بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر چگونه می توانند نقش، جایگاه و کارکرد بهتر و جایگاه برازنده ی خود را در چرخه ی حمل و نقل کشور ایفا کرده و این مهم را هم اکنون به چه صورت ارزیابی می کنید ؟
در حال حاضر بنادر خوزستان 33 درصد از تجارت دریایی کشور را انجام می دهند و مهم ترین دروازه ی ورودی کالاهای اساسی به کشور هستند ؛ به لحاظ نزدیکی به مراکز جمعیتی و صنعتی نقش مهمی در قیمت تمام شده کالا دارند و از طرفی به لحاظ رشد سرمایه گذاری در بنادر خوزستان توسط بخش دولتی و خصوصی، اشتغال پایدار و مناسبی در حوزه ی بنادر ایجاد شده است که این امر نقش مهمی در غنای کیفی وضعیت زندگی مردم منطقه دارند.
با انجام سرمایه گذاری های انجام شده و به بهره برداری رسیدن آن در سال آینده مطمئناً باعث جذب کالا، پایدار شدن ترافیک آن و همچنین ایجاد اشتغال و تأثیر گذاری بیشتر در اقتصاد منطقه و کشور خواهد شد.

توصیه و پیشنهادهای شما در راستای ارتقای جایگاه و نقش مجموعه های حمل و نقلی در استان خوزستان چیست ؟
تهیه ی سند حمل و نقل استان با در نظر گرفتن ظرفیت بنادر به عنوان مهم ترین دروازه ی ورودی کالای اساسی کشور، مهمترین اقدامی است که باید انجام شود.
این سند باید دربرگیرنده توسعه همه جانبه کلیه بخش های حمل و نقل اعم از ریلی ،جاده ای ،دریایی و هوایی باشد.
در صورت تهیه سند توسعه حمل و نقل استان و همچنین انجام پروژه های مهمی مانند آزاد راه اهواز – اندیمشک و تکمیل شدن آزاد راه خلیج فارس ، اتصال به آزاد راه اهواز ـ بندر امام خمینی (ره) ،احداث راه آهن خرمشهر به بندرامام خمینی (ره) و ان شاء الله اجرایی شدن راه آهن بختیاری (بندرامام خمینی (ره) ـ شهرکرد ) قطعا نقش مهم بنادر خوزستان ازترافیک کالا افزایش و جایگاه حمل و نقل استان خوزستان ارتقا خواهد یافت.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 27445

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو