بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بنادر جنوبی ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27626
ساعت 14:45 يکشنبه 1 دی 1392
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در نخستین سفر خود به استان خوزستان از بنادر آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سعید نژاد در ساعات اولیه بازدیدش در محل یادمان شهداء والفجر هشت در ساحل اروند رود حضور یافت و ادای احترام کرد.
کبریایی معاون تجهیز و توسعه سازمان بنادر و عضو هیأت عامل، قادری مدیر کل نجات و حفاظت دریایی، اسلامی مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و عادل دریس مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، او را در این بازدید همراهی کردند.
در ادامه این بازدید سعید نژاد مسیر آبراه اروند رود را از بندر آبادان تا بندر خرمشهر به وسیله ی شناور بازدید و از چند پروژه شناورسازی مغروقه در اروند رود نیز دیدن کرد. سپس با حضور در پایانه مسافری دریایی خلیج فارس، بزرگ ترین پایانه مسافری دریایی خاورمیانه، از نزدیک در جریان تردد کشتی مسافری بندر خرمشهر – کویت قرار گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه پس از بازدید از بنادر آبادان و خرمشهر، در ایام مصادف با اربعین حسینی بر مزار شهدای گمنام در منطقه عملیاتی شلمچه حضور یافت و مقتل شهدای مظلوم شلمچه را زیارت کرد .
سعید نژاد در دومین روز سفر خود به بنادراستان از بنادر آبادان و خرمشهر، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) و بنادرسجافی و شادگان بازدیدکردند.
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم چنین از پروژه های سرمایه گذاری شرکت های خدمات دریایی و بندری سینا، کیوان انرژی، شکرنوین و روغن نوید خلیج فارس نیز در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) دیدن کرد.
او هم چنین به اتفاق ایدنی مدیرکل بنادراستان خوزستان، ازبندرامام خمینی(ره)، سجافی، ایستگاه راهنمایان، بندرچویبده، بندراروند و بندرشادگان بازدید هوایی به عمل آوردند.
سعید نژاد درادامه بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن ارزیابی مثبت رشد و توسعه این مجتمع بندری با توجه به تاثیر مشارکت و میزان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه و رشد آن، نقش و جایگاه بنادر استان را در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.
****
آموزش فناوری اطلاعات، مشتری مداری در ارتقاء دانش کارکنان بنادر
در ادامه این سفر معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک با مدیران بنادر خوزستان، بر لزوم گسترش فناوری اطلاعات، ارتقاء دانش کارکنان و آموزش صحیح و به روز آنان متناسب با شرایط و تغییرات جدید جهت پاسخگویی شایسته به مشتریان و سرمایه گذاران تأکید کرد.
محمد سعید نژاد با اشاره به گزارش مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بر لزوم پیگیری و بررسی موشکافانه مسائل مطرح شده تأکید کرد و گفت: هم پای خرید تجهیزات استراتژیک مدرن و گران قیمت باید به آموزش و ارتقاء دانش نیروهای انسانی در بنادر همت گماشت و فرهنگ مشتری مداری، اکرام و احترام به سرمایه گزاران را آموزش داد .
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی هم چنین گفت : باید متناسب با تغییرات و هماهنگ با شرایط جدید آموزش ها و دانش به روز را به نیرو های انسانی در سازمان آموخت .
او به تأکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص گسترش فناوری اطلاعات (IT) در مناطق اشاره کرد و گفت : باید توجه ویژه ای به فناوری اطلاعات و گسترش آن در سازمان بنادر و دریانوردی داشت و سطح و میزان آن را از سطح فعلی بیشتر ارتقا و گسترش داد.
سعیدی نژاد هم چنین موضوع بازار یابی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید همگان به ضرورت آن پی ببرند و روش ها و مکانیسم های بازار یابی متناسب با شرایط و نیازهای موجود را یافته و به کار بست .
****
حجم سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بازدید خود در این سفر اشاره کرد و گفت: حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری نشان می دهد که این مجتمع بندری به لحاظ این سرمایه گذاری بسیار فعال هستند.
این نشست با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و دیگر مسوولین و مدیران بنادر این استان برگزار شد. محمد سعید نژاد پس از شنیدن گزارش ارائه شده توسط ایدنی که مشتمل بر موضـــوعاتی در باره معرفی مزیت ها،تبیین ویژگی ها، اقدامات، عملکردها و برنامه های توسعه ای، چالش ها و راهکارهای در حوزه بنادر خوزستان از زحمات و تلاش های انجام شده در توسعه ی بنادر خوزستان در سال های اخیر تقدیر کرد .
او حجم سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی را امید بخش توصیف کرد و افزود: به دنبال این حجم سرمایه گذاری ها، فرصت ها و ظرفیت های جدیدی برای کار و در آمد های بیشتر به وجود می آید و حجم های بیشتری از سرمایه گذاری نیز به دنبال خواهد داشت.
****
شرکت های بخش خصوصی فعال و پشتیبان سازمان بنادر و دریانوردی
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان و دریانوردی در این نشست با اشاره به آمادگی دولت جهت همکاری با بخش خصوصی بـــــر هم اندیشی و اتخاذ راهکارهاید مشترک و رفع مشکلات موجود تأکید کرد .
محمد سعید نژاد با اشاره به آمادگی تمامی عوامل و اجزای دولت و نظام جهت همکاری با بخش خصوصی افزود : دولت صمیمانه دست فعالان بخش خصوصی که جهت مشارکت و همکاری در سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی به سوی آن دراز مـــی شود به گرمی می فشارد و از آن استقبال می کند .
او در ادامه گفت: باهم اندیشی و بهره گیری از پیشنهادها و نظرات فعالان بخش خصوصی می توان به الگو ها و مدل های قرار دادی متناسب دست یافت که از جذابیت و رقابت پذیری و انحصار گریزی برخوردار باشد. هم چنین بنگاه های اقتصادی متعددی را وارد میدان رقابت کرده و زمینه ی ارائه خدمات متنوع به مشتریان را فراهم آورد .
سعیدنژاد در خصوص ویژگی های طراحی این مدل های جدید هم گفت: در طراحی این الگو ها و مدل های جدید تلاش می شود سطح تصدی گری دولتی را کاهش و فرصت را برای فعالیت بخش خصوصی افزایش دهیم .
او بر ظرفیت ها و مزیت های موجود در این منطقه اشاره کرد و افزود : باید کار اطلاع رسانی عمده و گسترده ای جهت بهره گیری از توان و مزیت های ترانزیتی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) توسط بخش های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی صورت بپذیرد.
سعید نژاد در ادامه افزود : با واگذاری زمین ها در اراضی پشتیبانی، می توان فرصت های جدیدی برای ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمد های بیشتر ناشی از فعالیت بخش خصوصی در زمینه های تولیدی مورد نیاز صنایع کشور فراهم آورد .
او طراحی مدل های قراردادی انعطــاف پذیر که در آن ضمن بیمه کردن سرمایه ی سرمایه گزاران بخش خصوصی و کاستن از از میزان ریسک ناشی از ضرر و زیان های نوسانات بازار ارز و فعالیت های اقتصادی در بنادر را از جمله اقدامـــاتی عنوان کرد که می توان در اصلاح و تعریف مدل های جدید قرار دادی با بخش خصوصی در نظر گرفت .
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان و دریانوردی هم چنین بر ضرورت اصلاح و تعریف الگو های جدید و متناسب برای تعرفه ها تأکید و لزوم تنظیم تعرفه هایی با الگو هایی جدید جهت حفظ منافع هر دو طرف فعال در بنادر یاد آور شد .
سعیدنژاد شرکت های بخش خصوصی فعال در بنادر را پشتیبانان و دوستان سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت: با روابط تجاری با طرف های خارجی مهم ترین عامل پیوند و واسطه جهت جلب و جذب سرمایه ی سرمایه گذاران خارج از کشور به ویژه سرمایه گذاران ایرانی بیرون از کشور هستند. زیرا به لحاظ این روابط و داد و ستد هایی که بخش خصوصی با دیگر سرمایه گذارن دارند زمینه را برای ورود این سرمایه ها به درون اقتصاد کشور فراهم کرده تا به خوبی از آن محافظت شود .
او در ادامه افزود : مهمترین پناهگاه سرمایه گزاران ایرانی خارج از کشور فعالان اقتصادی در داخل کشور است و باید سرمایه ایرانی را برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به کار گرفت و محافظت کرد.
 

شناسه خبری: 27626

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو