چهار شركت پتروشيمي زیان ده به سود دهی رسیدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30349
ساعت 11:11 شنبه 17 آبان 1393
چهار شرکت پتروشیمی تابع هلدینگ خلیج فارس که پیشتر زیان ده بودند به سود دهی رسیدند.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در اين خصوص گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، چهار شرکت پتروشیمی اروند، تند گویان، پازارگاد و ره آوران فنون پتروشیمی که سال گذشته در میان شرکت های ضررده قرار داشتند امسال به سوددهی رسیده اندودر وضع مطلوبی قرار دارند.

عادل نژاد سلیم افزود: متاسفانه ٢ شرکت هنوز زیان ده هستند که بزودی در مورد نحوه فعالیت آنها تصمیم گیری خواهد شد.

نژادسليم ادامه داد: افزایش سود و بهینه سازی دارایی ها اولویت نخست شرکت است و به دنبال تقویت برندهلدینگ خلیج فارس با هدف ارتقای جذابیت سهام هستیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان این که سهام  این شرکت به عنوان بزرگترین هلدینگ حاضر در بورس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: سبد سهام ما در بورس تهران  با توجه به قدرت شرکت های پتروشیمی عضو بسیار ارزشمند است.

او با بیان این که در بازار سرمایه باید نگاه همه بلندمدت باشد نه کوتاه مدت، افزود: برنامه های توسعه ای زیادی در دست اجرا داریم که منجر به توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی ایران در آینده نزدیک می شود.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت: پتروشیمی ها به دلیل ماهیت تولیدی و نیز دارا بودن نقش تاثیرگذار در توسعه اقتصادی کشور از اهمیت خاصی در بازار سرمایه برخوردار هستند، به طوری که همیشه سهامشان قابل دفاع است.

او تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت حاضر در بازار سرمایه ایران، همه فعالیت ها و عملکرد شرکت های تابعه خود را با نظارت پیگیری می کند و بر نحوه تولید و عرضه نظارت شفاف وجود دارد.

نژادسلیم با بیان این که تعداد شرکت هایی که هلدینگ در آنها سهامدار است به ٦٠ شرکت رسیده است  گفت: هلدینگ خلیج فارس با در اختیار گرفتن ٥١ درصد از سهام پترول می‌تواند روند سوددهی شرکت را شتاب ببخشد.

او اظهار کرد: بیش از ١١ درصد از بورس در اختیار هلدینگ خلیج فارس است و  این شرکت به عنوان دومین شرکت بزرگ پتروشیمی در خاورمیانه و دارا بودن رتبه ٥٣ در سطح جهان دارای ٣٥٠ هزار میلیارد تومان ارزش است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران؛ ارزش فروش محصولات این شرکت در سال ١٢ میلیارد دلار است و توسعه پایدار، نیازمند زیرساخت های متعددی است؛ هلدینگ خلیج فارس خود را ملزم به رعایت همه الزام ها و قوانین موجود می‌داند.

شناسه خبری: 30349

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو