خريداران در کيش کم شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/305
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل جامعه بازاريان کيش گفت :«درگذشته بيشتر مسافران، براي خريد به کيش مي آمدند اما اکنون تعداد کمي از مسافران از بازارهاي کيش خريد مي کنند».

ابراهيم خليلي مدير عامل جامعه بازار کيش با بيان اين مطلب در گفتگو با "بنا" (bena) گفت:« به علت ورود کالا از مناطق مرزي ديگر کشور چه به صورت قاچاق و يا قانوني قيمت کالا در سطح کشور نزديک به يکديگر شده است و اين نکته باعث شده تا خريداران نسبت به خريد کالا در محل اقامت خود اقدام کنند».


وي افزود:« اکنون از لحاظ ترخيص کالاهايي مانند صوتي ،تصويري و خانگي مقداري دچار محدوديت در مناطق آزاد شده ايم و ترخيص به داخل صورت نمي گيرد.»


خليلي ادامه داد:«کيفيت کالا بحث بسيار مهمي براي خريداران بود اما با کم شدن درآمد مردم انگيزه خريد هم کم شده اما هنوز قيمت در جزيره از ديگر نقاط کشور ارزانتر است.»


مدير عامل جامعه بازار کيش افزود :«هرچه فروش کمتر شود روي کيفيت کالا ميتواند تاثير بگذارد و تاجران مجبور به فروش کالا با سود بيشتر هستند اما فروش کالا کمتر و هزينه بيشتر شده است».


وي گفت:«هزينه هايي چون اجاره محل کسب، حمل و نقل ،گمرکات،، آب و برق و... باعث شده تا فروشندگان به سوي کالاهاي ارزان قيمت و با کيفيت پايين رو آورند و اقدام به فروش کنند تا بتوانند به سود آوري برسند».

204

شناسه خبری: 305

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو