كاتالیست های شركت پژوهش و فناوری را ضمانت می كنیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30639
ساعت 12:35 دوشنبه 10 آذر 1393
معاون وزیر نفت بر تجاری سازی کاتالیست ها و ضمانت فنی آنها بوسیله شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا؛ عباس شعری مقدم در نشستی روز شنبه ٨ آذر ماه که در مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برگزار شد،ضمن ابراز خرسندی از موفقیت های به دست آمده در زمینه بومی سازی دانش فنی و تولید کاتالیست ها در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: امروز فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی صنعت پتروشیمی در جایگاهی قرار دارد که باید از تمام امکانات و ظرفیت های آن در جهت ثروت سازی استفاده کرد.
شعري مقدم برحمایت همه جانبه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکید کرد و گفت: در این راستا به دنبال اخذ مجوزهای از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.
معاون وزیر نفت با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای تجاری سازی، تمامی کاتالیستها و دانش های فنی شرکت پژوهش و فناوری را ضمانت می کند، ادامه داد: در جهت تجاری سازی کاتالیست ها و دانش های فنی تولید شده کارهای بسیار خوبی انجام شده است که به عنوان مثال می توان به کاتالیست های مورد استفاده در شرکت اسپک و شرکت آریا ساسول اشاره کرد که در باره این شرکت پلیمری باید گفت با استفاده از کاتالیست جدید، ظرفیت تولید آن به ١٠٤ تا ١٠٨ درصد رسیده است.
او در ادامه از سیاست جذب مشتری داخلی و بین المللی در شرکت پژوهش و فناوری خبر داد و افزود: باید به دنبال فعالیتهای باشیم که ارزش آفرین باشند و فعالیت های خود را بر اساس خواست و تقاضای مشتریان تنظیم و برنامه ریزی نماییم.

شعری مقدم نظر و اعتقاد افرادی که معتقدند باید تحقیق و پژوهش را از نقطه صفر آغاز کرد را نادرست خواند و افزود: امروز مراکز بنام تحقیقاتی و پژوهش جهان به سمت بهبود و ارتقاء سطح اختراع های و دستاوردهای گذشته حرکت می کنند و از این طریق هم برخی اوقات به نوآوری هایی دست یافته اند.

دانش فنی شرط ثروتمند بودن کشورهای جهان
همچنین در این نشست، مدیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ضمن معرفی توانمندی­ ها و دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری، نوید همکاری های نزدیکتر را در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت داد.
اسماعیل قنبری افزود: تا به حال برگزاری چنین نشستی با این وسعت در شرکت پژوهش و فناوری سابقه نداشته است و جا دارد از مدیران ارشد صنعت تشکر کنم که این موضوع نمایانگر اهمیت پژوهش و فناوری در این برهه از زمان است.
قنبري یادآور شد: زمانی داشتن مواد اولیه و انرژی شرط ثروتمند بودن کشورها بود، اما امروز دانش­های فنی مدرن و فناوری سبب ثروتمند شدن کشورها شده اند و نقش اصلی در تجارت را ایفاء می کنند.
مدیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ادامه به تاریخچه ایجاد صنعت پتروشیمی و شکل گیری شرکت پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و خواستار آن شد که صنعت پتروشیمی از فعالیتهای این شرکت حمایت کنند.

قنبری بهینه سازی و رفع مشکلات فرآیندی مجتمع ها و بهبود دانش های فنی و توسعه دانش و توسعه کاربردی محصول را از دیگر فعالیت های شرکت پژوهش و فناوری یاد کرد.

ضرورت تدوین استراتژی پژوهش
در بخش دیگری از این نشست مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان این که نیازهای صنعت پتروشیمی بسیار مشخص است، گفت: خوشبختانه صنعت پتروشیمی در ابعاد پژوهش و تحقیقاتی در جایگاهی ایستاده است که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی ندارد، اما شاید نقطه ضعف ما در تدوین راهبرد در بخش پژوهش باشد.
عادل نژاد سلیم با تاکید بر اعتماد دو طرفه صنعت و پژوهش عنوان کرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس در پیشبرد اهداف کلان صنعت پتروشیمی آماده همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای خرید کاتالیست و دانشهای تجاری شده است.

نژادسليم با اشاره به این که مجتمع های پتروشیمی زیر مجموعه هلدینگ آمادگی صنعتی سازی کاتالیست های شرکت پژوهش و فناوری را دارند بر استفاده و مشارکت این شرکت با یک شرکت بین المللی تاکید کرد.

فرصت مغتنم برای تعامل و همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در نشست و بازدید از مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: امروز فرصت مغتنمی فراهم شد تا زمینه ساز همکاری و همیاری میان واحدهای پژوهشی مختلف در مجموعه صنعت نفت شود.
حمیدرضا کاتوزیان افزود: بدلیل نزدیکی کار ما دو پژوهشگاه پلیمر و شیمی و پتروشیمی این پژوهشگاه ها را درهم ادغام کردیم و در واحدهای مختلف فعالیتهای تحقیقی و توسعه ای را با تکیه بر صنایع بالادستی دنبال می کنیم.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که در مرحله نخست به دنبال سوق دادن کارها به سوی کاربردی شدن و پاسخگویی به مشتریان هستیم، ادامه داد: استفاده از فناوریهای جدید و به روز و تجاری سازی آنها اقدام بعدی ماست.

بر اساس این گزارش در خاتمه این نشست مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیئت همراه از بخش های مختلف و آزمایشگاه های مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری بازدید کردند.

 

 

 

شناسه خبری: 30639

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو