چهار واحد تولیدی در سرخس به بهره برداری رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31308
ساعت 09:56 سه شنبه 14 بهمن 1393
همزمان با دومین روز دهه فجر، چهار واحد تولیدی – صنعتی روز دوشنبه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این واحدها در مجموع با 904 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه به بهره برداری رسیده است.

احمد صادقی گلمکانی افزود: واحد مینی پالایشگاه با ظرفیت تولید روزانه 400 تن هیدروکربن سبک و سنگین، سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 40 نفر در این منطقه به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: کارخانه تولید گچ میکرونیزه هم با ظرفیت تولید 70 هزار تن گچ در سال، سرمایه گذاری 32 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 25 نفر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس راه اندازی شد.
وی گفت: واحد تولید پنبه طلای سفید نیز از دیگر واحدهایی است که در این منطقه به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی این واحد که ظرفیت حلاجی پنبه و تولید روغن خام به میزان 35 هزار تن در سال را دارد، با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 35 نفر ایجاد شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: واحد تولیدی گوگرد بنتونیتی نیز با ظرفیت تولید 24 هزار تن در سال، سرمایه گذاری 52 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 32 نفر در این منطقه راه اندازی شد.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس با محدوده قانونی 5290 هکتار سال 1375 به تصویب هیات وزیران رسید و آستان قدس رضوی به عنوان سازمان مسوول منطقه تعیین شد.
بر اساس اطلاعات منتشره بر روی پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم اکنون هفت مجموعه تولیدی در زمینه چسب و رزین، گچ میکرونیزه، انرژی برق، انواع کنسرو و کمپوت، شکلات، سیلوی گندم و بسته بندی چای در این منطقه فعال هستند.
همچنین 9 مجموعه تولیدی در زمینه گوگرد بنتونیتی، پنبه و روغن پنبه دانه خام، بسته بندی مواد غذایی، کاشی و سرامیک، بسته بندی روغن موتور و مواد نفتی، ساخت مخازن سوخت با هدف تجارت گازوئیل و نفتا و نیز تولید سوخت دیزل و نفت در این منطقه در حال ساخت و اجرا است که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی در کانون کشورهای عضو ˈاکوˈ قرار گرفته و همچنین به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان است.
فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با واقعه مهم و تاریخی افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان در سال 1375 آغاز شد.
این منطقه در 150 کیلومتری شرق مشهد و 15 کیلومتری شهر سرخس از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.




شناسه خبری: 31308

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو