بندر امیر آباد، پایلوت بنادر شمالی کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32483
ساعت 10:23 يکشنبه 20 ارديبهشت 1394
علي قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و ربیع فلاح استاندار مازندران از منطقه ويژه بندر امیرآباد بازدید کردند.

به گزارش فرينا، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه امیرآباد در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، بندر امیرآباد را به عنوان پایلوت بنادر شمالی کشور عنوان كرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت حجمی نگهداری انواع غلات در بندر امیرآباد 120 هزار تن می باشد و ظرفیت نگهداری سالانه غلات سه میلیون تن است. 
علی خدمتگزار با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط بخش خصوصی ظرفیت حجمی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری به 370 هزار تن می رسد از بهره گیری این بندر از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا خبر داد و بر وجود 12 مکنده غلات جهت تخلیه و بارگیری این نوع کالا در بندر امیر آباد تاکید کرد. 
خدمتگزار با اشاره به ساخت سیلوی غلات كه يکی از اولویتهای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد محسوب مي شود به کلنگ زنی 5 پروژه در زمینه ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 250 هزار تن و سرمایه گذاری 590 میلیارد ریالی بخش خصوصی توسط مقامات کشوری و استانی در سالروز میلاد حضرت علی (ع) خبر داد. 


توسعه صادرات و ترانزیت کالا از سیاستهای اصلی دولت تدبير و اميد
در ادامه اين نشست استاندار مازندران با اشاره به سیاستهای دولت تدبیر و امید و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاوتی بر بهره گیری از تمامی امکانات جهت رسیدن به این مهم تاکید کرد. 
ربیع فلاح با بیان اینکه توسعه صادرات و ترانزیت کالا از سیاستهای اصلی ما است و با توجه به اینکه استان مازندران قطب تولید انواع محصولات است، پتانسیلها ی لازم جهت رسیدن به این مهم فراهم است.

بندر امیر آباد بستری امن جهت صادرات مجدد و ترانزیت کالا 
معاون وزیر جهاد کشاورزی نيز در اين بازدید از بندر امیر آباد، اين بندر را بستری امن جهت صادرات مجدد و ترانزیت کالا دانست.
علي قنبری گفت: استان مازندران پتانسیلها و امکانات زیادی دارد و به عنوان استان مهم و حساس بایستی مورد توجه قرار گیرد که در این خصوص بندر امیرآباد می تواند یکی از اهداف مورد نظر ما در جهت رسیدن به اهدافمان باشد. 
قنبری با اشاره به اینکه این بندر امکانات خاص و استثنایی دارد افزود: کشور قزاقستان در میان دیگر صادرکنندگان گندم بهترین محصول را داراست و مقرر شد تا یک میلیون تن گندم از این کشور هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات مجدد و ترانزیت از طریق بندر امیرآباد به کشور وارد گردد . 
او با بيان اينكه این استان دارای استعدادهای زیرساختی خوبی است گفت: با تقویت بخش خصوصی می توان در آینده سهم قابل توجهی در توسعه بندر داشته باشیم که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی می باشد . 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به توسعه آن بخش از بندر امیر آباد که مربوط به ورود گندم، ذخایر و زیرساخت های مربوطه و بحث صادرات آرد و واردات موقت گندم است گفت: امید است تا از بندر امیرآباد در حوزه صادرات بیشتر استفاده شود و این بندر به عنوان مهمترین بندر ترانزیتی بین شمال و جنوب کشور نقش آفرینی کند. 
گفتنی است؛ بازدید از محوطه های عملیاتی بندر و اراضی پشتیبانی منطقه ویژه امیر آباد از دیگر بخش های این بازدید بود.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو