رشد 30 درصدی واردات از گمرک امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32933
ساعت 09:02 دوشنبه 25 خرداد 1394
افزایش 30 درصدی واردات از گمرک امیرآباد میزان واردات صورت گرفته از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزشی 30 درصد و از نظر وزنی با 25 درصد رشد همراه بوده است.

به گزارش فرينا، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: گمرک منطقه ویژه امیرآباد از نظر میزان حجم واردات در استان مازندران دارای رتبه نخست و در کشور رتبه پنجم را داراست.
امیر جمشیدی افزود: همچنین گمرک منطقه ویژه امیرآباد هفتمین گمرک کشور از نظر میزان صادرات محسوب می شود.
جمشيدي گفت: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که میزان واردات کالا از طریق گمرک امیرآباد طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزشی 30 درصد و از نظر وزنی 25 درصد با رشد همراه بوده است.
او در خصوص وضعیت صادرات در گمرک امیرآباد گفت: در مجموع میزان صادرات در کل کشور از کاهش برخوردار بوده که این گمرک نیز از این وضیعت مستثنی نبوده است.
این مقام مسئول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود: در گمرک امیرآباد انبارهای اختصاصی جهت روان سازی تشریفات و تسهیل ترخیص کالا با اولویت واحدهای تولید وجود دارد.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک امیرآباد را از جمله مهمترین اقدمات سال گذشته در این بندر عنوان کرد و گفت: سال گذشته در گمرک امیرآباد به عنوان پایلوت، سامانه جامع امور گمرکی اجرا شد.
او با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر اینکه طرح سامانه جامع امورگمرکی نماد دولت الکترونیک است،اجرایی شدن این سامانه در گمرک امیرآباد را اقدام بسیار بزرگی در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید اعلام کرد.
جمشیدی در خصوص سایر اقدمات صورت گرفته در این گمرک طی سال گذشته گفت: فاز اول در رویه واردات قطعی از ابتدای سال 93، اجرایی کردن سامانه GPS برای حامل های ترانزیتی در خرداد ماه 93 و اجرای فاز دوم سامانه جامع امور گمرکی در رویه صادرات از مرداد ماه سال گذشته از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای خدمات گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود: تحت کلید قرار دادن تعداد 34 باب انبار اختصاصی با ظرفیت بیش از 150 هزار تن از دیگر این اقدامات بوده است.
او در ادامه با اشاره به فراهم کردن شرایط ورود مواد سوختی به صورت سوآپ از طریق مخازن شرکت صدرا گفت: این مهم پس از حدود 2 سال وقفه مجدداً از سر گرفته شد.
جمشیدی، راه اندازی یک دستگاه پایانه پرداخت ( POS ) به منظور تسهیل در پرداخت هزینه های گمرکی توسط صاحبان کالا و تسریع در تشریفات اظهار کالا، اجرای فاز سوم سامانه جامع امور گمرکی و انجام کلیه رویه های موجود توسط این سامانه در بهمن ماه سال 93 را از جمله اقدامات صورت گرفته در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عنوان کرد.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، یکی دیگر از مهمترین اقدامات صورت گرفته در گمرگ امیرآباد را کاهش مراحل تشریفات گمرکی در واردات قطعی از 6 مرحله به 3 مرحله و به طبع آن کاهش زمان ترخیص کالا دانست.
او اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های در دست اقدام بتوانیم روز به روز خدمات بهتری را به فعالان اقتصادی ارائه دهیم.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو