افزايش ظرفيت پذيرش اتباع خارجي در دانشگاه هاي ايران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33485
ساعت 11:22 سه شنبه 6 مرداد 1394
معاون والی استان فراه افغانستان زبان مشترک را عمده ترین عامل نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان دانست و گفت: از آنجا که زبان در فراگیری آموزش نقش بسزایی دارد، لذا فراگیری آموزش عالی در ایران برای مردم افغانستان بسیار مقرون به صرفه است.

به گزارش فرينا، الحاج محمد یونس رسولی در نشست همکاری های اقتصادی استان خراسات جنوبی و ولایت فراه افغانستان در بیرجند افزود: از این روی از مقامات استان خراسان جنوبی خواستار افزایش بهره مندی اتباع افغان از خدمات دانشگاه های استان ویژه اتباع هستیم.
رسولی گفت: علاوه بر زبان مشترک، علقه های تاریخی و فرهنگی نیز می تواند مبنای نزدیکی بین دو ملت را فراهم کند.
وي با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی با ولایت فراه به میزان 193 کیلومتر، افزود: هر چند کشور افغانستان در مباحث امنیتی و اقتصادی دچار مشکلاتی است، اما در عین حال از طرف ایرانی خود انتظار داریم سفر هیات های دو طرف به استان طرف مقابل محدود به یک تفاهم لفظی نباشد، بلکه به صورت مکتوب و عملیاتی تفاهم نامه تنظیم شود.
معاون والی استان فراه افغانستان به سفر پارسال استاندار خراسان جنوبی به افغانستان و قول مساعد برای بازسازی 39 کیلومتر از جاده ترانزیتی میل 78، اشاره کرد و گفت: امیدواریم حال که ایران از شرایط تحریم خارج شده است، این مهم در فرصت تعیین شده انجام شود.


** جايگاه ممتاز افغانستان در سياست خارجي ايران
در ادامه اين نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: در سیاست خارجی ایران، کشور افغانستان از جایگاه ممتازی برخوردار است.
سید محمد حسینی افزود: حضور 120 نفر دانشجوی افغانی در بیرجند و نیز وجود بیمارستان ها و پزشکان متخصص در این خطه، می تواند زمینه همکاری های آموزشی و درمانی را، بین دو استان توسعه بخشد. 
حسینی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی زمینه های سرمایه گذاری مشترک در بخش های حمل و نقل، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز می تواند، مبنای خوبی برای همکاری بین دو استان فراهم آورد.







شناسه خبری: 33485

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو