سرمايه گذاران ایتالیایی‌ به پارس شمالی مي آيند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34879
ساعت 14:27 سه شنبه 17 آذر 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در زیرساخت های این منطقه با تمرکز بر پارس شمالی در دوران پساتحریم خبر داد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی در دیدار با هیاتی از مدیران شرکتهای ایتالیایی، با بیان برخی فرصتهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: براساس آخرین برآوردها ایران بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد و ذخایر گاز میدان مشترک پارس جنوبی ٦,٨ درصد از کل ذخایر شناخته شده گازجهان تخمین زده می‌شود.
يوسفي با تاکید بر ظرفیت های سرمایه‌گذاری در این منطقه، افزود: نزدیکی به خلیج فارس به عنوان آبراه بین‌المللی و تاثیر آن در تسهیل ورود و صدور کالا‏، مجتمع بزرگ بندری پارس،‏ اراضی مناسب و در دسترس بودن خوراک اصلی مجتمع های پتروشیمی از مهمترین مزیتهای سرمایه‌گذاری در این منطقه است که هیچ نقطه‌ای در جهان از چنین ظرفیت عظیمی که در مجاورت یکدیگر باشند، برخوردار نیست.
وي گفت: توافق هسته‌ای دورنمای روشنی از حضور شرکتهای معتبر جهانی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم کرده است و خوشبختانه دیپلماسی انرژی کشور به عنوان بازوی توانمند سیاست خارجی هم‌اکنون نقشی تاثیرگذار در این زمینه ایفا می‌کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس حضور شرکتهای معتبر خارجی را زمینه‌ساز تسریع در توسعه زیرساخت های پارس شمالی دانست و افزود: در جلسه با مدیران و مسئولان شرکتهای ایتالیایی فرصتی فراهم شد تا ضمن معرفی ظرفیت های این منطقه بر همکاری ایران و ایتالیا پس از لغو تحریم ها در منطقه ویژه پارس تاکید شود که آنها نیز علاقمندی و آمادگی خود را برای احداث بندر در پارس شمالی اعلام کردند و قرار است موضوعات مطرح شده در این جلسه در یک کمیسیون مشترک بررسی و تصمیم گیری شود.





شناسه خبری: 34879

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو