چابهار بزرگترين کريدور حمل و نقل آسيا مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/366
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه آزاد چابهار گفت:« تا 3 سال آينده با را ه اندازي و توسعه اسکله شهيد بهشتي و اتصال راه آهن چابهار به راه آهن بين المللي ،منطقه آزاد چابهار بزرگترين کريدور حمل و نقل ارتباطي آسيا مي شود.»

محمد طاهر باقري زاده مدير عامل منطقه آزاد چابهار با بيان اين مطلب در گفتگو با "بنا" (bena) اظهار داشت:« به علت موقعيت جغرافيايي امکان برقراري ارتباط بين 3 قاره آفريقا، آسيا و اروپا از طريق خشکي و دريا،همچنين حضور 5 ميليارد جمعيتي که در اين 3 قاره حضور دارد، چابهار مي تواند نقش عمده و استراتژيکي را در خصوص حمل و نقل و ارتباطات بين المللي بر عهده بگيرد ».


باقري زاده با تاکيد بر اينکه «چابهار تنها بندر اقيانوسي ايران و در سطح بين المللي شناخته شده است» گفت:« به اين منظور مسئولان منطقه براي آماده سازي زير ساخت هايي همچون راه آهن، اسکله شهيد بهشتي، بندر شهيد کلانتري و راههاي ترانزيتي برنامه و طرحهايي را ارائه داده اند».


وي افزود:« هزينه مرحله اول اسکله شهيد بهشتي 457 ميليون دلار است که فاز اول آن از طريق هيئت دولت تصويب شده و تا 10 سال آينده مي توان ميليون ها تن کالا را از چابهار به کشور ،همسايگان و حتي کشورهاي محصور در خشکي صادر کرد».


وي در خصوص راه آهن چابهار اعلام کرد:« راه اهن بين المللي چابهار تا قبل از سال 1392 به راه آهن بين المللي وصل ميشود و به علت تسريع در اين امر 400 الي 400 کيلومتر نهايي را به پيمانکاران واگذار مي کنيم».

مدير عامل منطقه آزاد چابهار در خصوص پتانسيل هاي ارتباطي گفت:« ما مي توانيم سالانه در آمد زايي بسياري را از طريق راههاي ارتباطي چابهار براي منطقه و کشور حاصل کنيم و صادرات کالاهاي داخلي را به کشورهايي چون هند، چين، جنوب ، جنوب شرق آسيا و حتي کشورهاي آفريقايي امکان پذير کنيم.»

204

شناسه خبری: 366

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو