نقش منطقه آزاد قشم در توسعه زيرساخت هاي بهداشتي و درماني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/37236
ساعت 11:09 چهارشنبه 6 مرداد 1395
رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: سازمان منطقه آزاد نقش مهم و ارزشمندی در فراهم کردن زیرساخت های بهداشتی و درمانی این جزیره دارد.

به گزارش فرینا، محمد رضا دولت آبادی در نشست اعضای شورای اداری شهرستان قشم با بیان این مطلب اعلام کرد: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) توسط سازمان منطقه آزاد قشم در چهار طبقه و مجموع زیربنای 15 هزار مترمربع احداث و تجهیز شد و خرداد سال 94 در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر اهدای زمین این بیمارستان، هزینه ساخت بنای این مجموعه و تامین مالی بخشی از تجهیزات پیشرفته آن را نیز انجام داد و در حقیقت این سازمان نقش مهمی در ایجاد زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان این جزیره دارد.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) 128 تخت مصوب دارد و 20 پزشک متخصص، 9 پزشک عمومی، 184 پرسنل درمانی غیر پزشک شامل پرستار، بهیار، ماما، کارکنان اتاق عمل و بیهوشی در این محل مشغول کار هستند و 51 تن کادر اداری، خدماتی و پشتیبانی آن را تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته 2 هزار و 350 عمل زایمان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر انجام شده است و 900 عمل زایمان نیز طی چهار ماه اول امسال در این بیمارستان به ثبت رسیده است.

دولت آبادی کل مراجعه کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان قشم در سال گذشته را افزون بر 42 هزار بیمار و در چهار ماهه نخست امسال افزون بر 19 هزار بیمار اعلام کرد و گفت: سال گذشته 12 هزار و 272 بیمار و از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار بیمار در این بیمارستان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان به آزمایشگاه بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم در سال گذشته 40 هزار و در مدت یاد شده امسال 19 هزار بیمار است، افزود: سال گذشته 10 هزار و 360 بیمار از خدمات رادیولوژی بهره مند شدند و در چهار ماهه امسال این آمار پنج هزار و 800 نفر ثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم مجموع عمل های جراحی انجام شده در این بیمارستان را در سال گذشته چهار هزار و 600 عمل و از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 300 عمل اعلام کرد.

بنا به این گزارش، سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر ساخت کامل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و تجهیز بخشی از امکانات درمانی آن، بیمارستان خلیج فارس در روستای جی جیان این جزیره را از سال گذشته با بازسازی و تجهیز برای استفاده مردم روستاهای غرب جزیره آماده کرده است.

 

 

شناسه خبری: 37236

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟