تلاقی صحرا و دریا در روستای درک

سفر امروز سفری متفاوت و ویژه به یکی از سحر انگیزترین ساحل ها و جاذبه های ایران عزیزمان است. امروز برای دیدن تکه ای از طبیعت بکر کشورمان، این بار به جنوب سفر می کنیم و راه استان سیستان و بلوچستان را پیش می گیریم؛ سرزمینی که در پس خشکسالی های متعدد و کم توجهی مسوولان به یکی از استان های محروم کشورمان تبدیل شده است. اما این بار محرومیت ها، ناامنی ها و خبرهای خشکسالی مردم سیستان و بلوچستان را کناری بگذارید و با ما به تماشای یکی از زیباترین جاذبه های این گستره پهناور ایران بیاید.

چرا روستای درک؟
روستا و ساحل درک یکی از بهترین مکان ها برای عاشقان طبیعت، ساحل و دریاست. 
درک تنها نقطه ای در ایران است که در آن می توانید صحرا و دریا را در کنار هم به تماشا بنشینید.
تماشای غروب آفتاب در ساحل درک، آن قدر شگفت انگیز است که شما را به دل افسانه ها می برد.
بر خلاف تصوراتی که از سفر به سیستان و بلوچستان وجود دارد، سفر به روستای درک یکی از امن ترین گشت و گذارها در تمام ایران است. 
ساحل و روستای شگفت انگیز دَرَک زرآباد در امتداد دریای عمان مقصد امروز ماست؛ جایی که رمل های شنی، نخل های سر به فلک کشیده و آبی دریا در یک قاب و کنار هم، تصویر خیال انگیزی‌ را به وجود می آورند. مقصدی که در چند سال گذشته به یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مناطق گردشگری ایران برای طبیعت گردان تبدیل شده و سیستان و بلوچستان را به شکلی متفاوت به مردم معرفی کرده است.


آشنایی با روستای درک | تلاقی صحرا با دریا
مسیرهای معمول طبیعت گردی در ایران را کنار می گذاریم و ماجراجویی متفاوتی را آغاز می کنیم تا به سیستان و بلوچستان برسیم. روستای دَرَک و ساحل شگفت انگیز و رویایی آن امروز میزبان ماست. مقصد، یکی از آبادی های بخش زرآبادِ شهر کنارک، در جنوب استان سیستان و بلوچستان است که در امتداد ساحل دریای مکران یا عمان (1) جای خوش کرده و گردشگران را به سوی خود می خواند.
روستای درک مکانی‌ست که در آن صحرا به دریا می پیوندد و ساحل شنی آن با چشم اندازی منحصر به فرد که در هیچ جای ایران دیده نمی شود، شما را به دل داستان ها و ترانه های خیال انگیز فرو می برد؛ ساحلی خاص و بی نظیر که مشابه آن را تنها در چند نقطه دنیا می توان مشاهده کرد. در کنار اینها، تماشای تپه های ماسه ای چشم نواز، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، کوه و جنگل، گله های گوسفند، بز و شتر همه در یک جا، موهبتی‌ست که تنها در درک نصیب‌تان می شود.
درک، ساحلی بکر و تماشایی دارد که در 170 کیلومتری غرب چابهار و در فاصله 10 کیلومتری از روستای زرآباد واقع شده است. این روستا بر سر راه دو بندر مهم جنوب، یعنی بندر چابهار و بندر عباس و در مسیر ترانزیتی بندر کنارک و بندر جاسک قرار گرفته است.
مردمان درک به گویش شیرین بلوچی صحبت می کنند و این روستا با تلاش مردم و مسوولان میراث فرهنگی هنوز بکری، پاکی و زیبایی خود را حفظ کرده است. متاسفانه برای پیدا کردن درک بر روی نقشه، باید نام آن را با واژه انگلیسی Darak یا ساحل درک Darak Beach جستجو کنید و هنوز این مکان زیبا با نام فارسی خود بر روی نقشه ثبت نشده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو