زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد چابهار در حال آماده سازی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48196
ساعت 08:34 دوشنبه 16 مهر 1397
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: زیرساخت های گردشگری این منطقه برای استقبال، پذیرایی، اسکان و تفریحات سالم و مطلوب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در حال آماده شدن است.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد چابهار در طول سالهای اخیر در حال انجام است و بزودی شاهد تحول اساسی در حوزه جذب گردشگر خواهیم بود.
چاکرزهی گفت: بسته های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز در حال آماده سازی است و به فعالان این حوزه برای حضور ارائه خواهد شد.
وی افزود: مکان مناسب با امکانات لازم برای شنا در نظر گرفته شده تا پس از 2 دهه انتظار گردشگران بتوانند در مکانی امن و راحت به شنا بپردازند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد برای اسکان تمامی مسافران و گردشگران مکان مناسب ندارد به همین سبب یک شهر توریستی، طرح بومگردی دُر بلوچ و یک هتل بزرگ با امکانات تفریحی، سرگرمی و ورزشی در حال ساخت است.
چاکرزهی ادامه داد: تمامی امکانات باید برای گردشگران فراهم شود تا روز به روز شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران در این منطقه باشیم.
وی افزود: خانه های مردم بومی روستای تیس می تواند به عنوان اقامتگاهی مناسب برای مسافران باشد و علاوه بر درآمدزایی خانوارها سبب معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مردم بلوچستان شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت جایگاه عرضه سوخت، کاهش هزینه های بلیط هواپیما، فعال سازی حمل و نقل عمومی، زیباسازی معابر و بوستان ها، پاکسازی و مرمت آثار تاریخی و گردشگری، افزایش اماکن اقامتی، تفریحی و ورزشی از جمله های برنامه های مهم برای رفاه حال مسافران در منطقه آزاد چابهار است.
چاکرزهی افزود: چابهار یکی از بهترین نقاط سیستان و بلوچستان برای حضور، تفریح و گردش مسافران بومی است و سالانه در ایام تعطیلات و یا آخر هفته این منطقه میزبان شمار زیادی از مردم استان است.

شناسه خبری: 48196

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟