به مناسبت روز درختکاری انجام شد؛

غرس 1000 نهال در منطقه آزاد چابهار / توزیع 20 هزار بوته گل‌های فصلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65872
ساعت 08:48 سه شنبه 16 اسفند 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، از کاشت 1000 نهال هم‌زمان با روز درختکاری و به مناسبت هفته منابع طبیعی در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در مراسمی که به مناسبت روز درختکاری با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، مردم و دانش آموزان در پارک لیپار برگزار شد، ضمن تبریک این روز و اعیاد شعبانیه بیان داشت: کاشت درخت و تولید حیات، مبنایی برای فرح بخشی به فضای شهری و جامعه است.

مقدم همچنین کاشت درخت را عاملی برای تقویت روحیه همدلی دانست و افزود: کار و تلاش در چنین محیطی به بالا بردن روحیه همبستگی و افزایش انگیزه کمک می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، خوشبختانه این سازمان برای توسعه فضاهای رفاهی و پارک‌ها هیچ محدودیت مالی ندارد و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، در تلاش برای افزایش سرانه رفاهی و فضای سبز شهری است.

**توزیع 20 هزار بوته گل‌های فصلی

مدیر خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در ادامه این مراسم یادآور شد: کاشت 1000 اصله نهال و توزیع رایگان 20 هزار نشا فصلی بین مردم منطقه، از برنامه‌های این مدیریت در راستای اشاعه فرهنگ درختکاری به مناسبت این روز و هفته منابع طبیعی است.

اقبال صادقی، با اشاره به مجموعه گردشگری 36 هکتاری پارک لیپار گفت: این پارک با موقعیت مکانی مناسب و دسترسی به فضاهای تجاری و تفریحات دریایی، یکی از مجموعه‌های گردشگرپذیر چابهار است که فاز سوم آن به وسعت 8500 مترمربع در دست اجراست که به مناسبت 15 اسفندماه، روز درختکاری، کشت نهال و تأمین فضای سبز انجام شد.

مدیر خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان از برگزاری جشن روز درختکاری در دو مدرسه چابهار خبر داد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ احترام به طبیعت در قالب مراسمی همچون روز درختکاری و کاشت نهال‌ها، به ساخت آینده‌ای سرسبز و پرنشاط برای کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو