ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم گشایش یافت

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با حضور معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجمعی از مردم ومسولین منطقه گشایش یافت.

به گزارش فرینا، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر قرآنی انسان را به تعالی می رساند اظهار داشت در فرهنگ قرآنی بر کرامت انسان تاکید شده وخداوند انسان را خلیفه خود و مسجود ملایک قرار داده است. 

محمد رضا محتشمی توحید و قرآن را از فصول مشترک و محور نزدیکی مذاهب اسلامی به همدیگر خواند .معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با ستایش از وحدت وهمدلی موجود در جزیره قشم گفت مناقشات زیادی در نقاط مختلف است که باید بیایند و محیط اخوت ودوستی حاکم بر قشم را ببینند.
حجه الاسلام محتشمی در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم قرآن پژوهی وادامه  وپیگیری نشست های درون نمایشگاه در سطح شهر تاکید کرد .

اکسپوی قرآنی در قشم 
معاون فرهنگی اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در ابتدای این مراسم به ویژگی وظرفبت های نمایشگاه و جشنواره قرآنی ششم پرداخت و گفت 500 متر مربع از فضای نمایشگاه با 2500 اثر به بخش کودک اختصاص داده شده است وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوع آب و هوا و اقلیم منطقه از جابه جایی زمانی این رخداد فرهنگی در سال آینده خبرداد.
مسعود کرباسچی از فراهم آوردم مقدمات برگزاری اکسپوی قرآنی در بهمن سال آینده با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوایی و حضور گردشگران خبر داد.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد همچنین از مدیریت فرهنگی خواست مراحل راه اندازی سرای قرآن را در جزیره دنبال کند.

ابراز خرسندی امام جمعه قشم از ایجاد سرای قرآنی
حجت الاسلام رضا جوکار با ابراز خرسندی از تاکید معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد از راه اندازی سرای قرآنی گفت آنچه مطالبه ماست یک مرکز دایمی قرآنی در این جزیره ولایتمداری با توجه به وجود فضا و نیروی مناسب است که در سالهای گذشته به آن عمل نشد وی متذکر شد فعالیت قرآنی منحصر به ماه رمضان نباشد.امام جمعه قشم عدم به کارگیری دستورات و سبک قرآنی در مناسبات خانوادگی و اجتماعی را عامل مشکلات مبتلا به جامعه معرفی کرد و خواستار نشر و ارایه سبک زندگی قرآنی به همه بخش های جامعه و ایجاد مبلمان قرآنی شد.

جوکار افزود: هر جا موفقیتی بدست آمده حاصل پایبندی به قرآن بوده است وی ادامه داد در جهاد هسته ای دستگاه دیپلماسی با پیروی از اصول و خطوط قرآنی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند موفق به کسب افتخار برای کشور شدند.امام جمعه شهرستان قشم از تلاش جهادگران دیپلماسی و دولت تدبیر و امید به ویژه رهبر فرزانه تشکر کرد.
نمایشگاه و جشنواره قرآنی در جزیره قشم از شامگاه چهارشنبه 24 تیرماه مصادف با 28 رمضان به مدت 10 روز و در ساعات کاری 18 تا 24 پذیران علاقمندان خواهد بود.



برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :