برگزاری همایش بزرگ "استاد کمالان هوت" در چابهار

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همایش بزرگ "استاد کمالان هوت"، استاد آواز، موسیقی دان، حماسه خوان و حماسه سرای بلوچ با همکاری این سازمان 21 مرداد ماه جاری در محل سالن اجلاس نمایشگاه بین المللی منطقه برگزار می شود.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با اعلام مطب بالا اضافه کرد: این همایش با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، فرهیختگان و پژوهشگران استانی و ملی در دو بخش علمی و هنری برگزار می شود.

شهرکی اظهار داشت: تاکنون 20 مقاله به کمیته علمی این همایش ارایه که از بین آنها 11 مقاله انتخاب و در بخش علمی قرائت می شود و نیز در بخش هنری 4 گروه از موسیقی سرایان حماسی بلوچ به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: میهمانان ویژه ی این همایش معاونین و مدیران شورایعالی مناطق آزاد کشور، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از مدیران کل استان سیستان و بلوچستان و هنرمندان و پژوهشگران سیستانی و بلوچ مقیم تهران هستند.

وی خاطر نشان ساخت: بخش اجرایی این همایش به عهده ی انجمن شعر و ادب ساحل مکران چابهار و حامیان مادی و معنوی آن سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری بندر چابهار می باشند.

شایان ذکر است استاد کمالان بزرگترین خواننده و حماسه سرا، در سراسر کشور پهناور ایران است. ایشان شاعری پر آوازه بود که حافظ تاریخ شفاهی، فرهنگ اساطیر و ناموس فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

 

امتیاز به خبر :