ارتقاء زیرساختی شهر صنعتی کاوه/ نصب باسکول ریلی در ایستگاه راه آهن کاوه 

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه از تجهیز ایستگاه راه آهن این شهر صنعتی به باسکول ریلی خبر داد.


به گزارش فرینا، مجیدصادقی ‌زاده، تجهیز ایستگاه راه آهن شهرصنعتی به باسکول ریلی را عاملی جهت تسریع در امر توزین و صرفه ‌جویی در وقت و هزینه دانست و گفت: برای اجرای این طرحبالغ بر 350 میلیون تومان هزینه شده است.

صادقی زاده بااشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه صنعت ریلی شهر صنعتی کاوه بوقوع پیوسته است، افزود: فضاسازی مناسبی در مجاورت باسکول ریلی در قالب انبار کالا با برخورداری ازامکانات مونیتورینگ ایجاد شده است و تا حد زیادی کمبودهای ایستگاه راه آهن قبلی برطرف شده است.

وی گفت: به کمک راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بهره ‌ گیری از ظرفیت شرکت ‌ های حمل توانمند درصدد هستیم تا قطار برنامه ‌ریزی شده طبق برنامه زمان بندی برای شهر صنعتی کاوه ایجاد و بخش قابل توجهی از حمل و نقل جاده ‌ ای را به حمل ‌ ونقل ریلی منتقل کنیم تا از مزایای ملی این مزیت برخوردار شویم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه به زمان ‌ بر بودن حمل ‌ ونقل ریلی در گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته برای انتقال یک محموله باری از بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی کاوه بالغ بر سه هفته زمان صرف می شد اما با همکاری و تعامل 

مطلوبی که ایجاد شده این مدت به 64 ساعت کاهش یافته است و یک رکورد خوبی بر جای گذاشته شده است.

صادقی زاده گفت: بروز این اتفاقات و ارتقای شاخص ‌ های صنعت ریلی در این قطب صنعتی کشور بستری را فراهم کرده است که صاحبان کالا و شرکتها برای انتقال بار از طریق مسیر ریلی رغبت بیشتری نشان دهند و از ظرفیت صنعت ریلی ایستگاه شهر صنعتی کاوه بهره ‌ برداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 217 هزار و 264 تن بار از ایستگاه راه آهن شهر صنعتی کاوه تخلیه و بارگیری شده است، افزود: این میزان تخلیه و بارگیری که عمده کالاهای ترانزیتی در این مسیر نیز فولاد، مواد شیمیایی، موادسلولزی و مواد سوختی بوده است، نسبت به سال 95 بیش از 11 درصد رشد داشته که این افزایش از پویایی و فعال بودن شهر صنعتی کاوه خبر می ‌ دهد.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی کاوه به حضور این مجموعه در ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته که از 29 خردادماه لغایت اول تیرماه در تهران و با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برپا شد، با اشاره کرد و گفت: معرفی ظرفیت ‌های حمل و نقل ریلی شهرصنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه به فعالان این عرصه و بازدیدکنندگان، اصلی ‌ ترین هدف حضور در این نمایشگاه بوده است.

صادق زاده معرفی برند و توانمندی مجموعه شهر صنعتی کاوه به مخاطبان را از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه بیان کرد و افزود: با معرفی این توانمندی صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور چنانچه فعالان اقتصادی در نظر داشته باشند در این مجموعه سرمایه ‌ گذاری کنند با آگاهی از این ظرفیت و توانمندی و زیرساخت ‌ های ایجاد شده می توانند تصمیم بهتری اتخاذ کنند.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه، برقراری ارتباط نزدیک و تبادل تجربیات با فعالان حوزهصنعت ریلی را از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه دانست و گفت: قطعا حضور در ایننمایشگاه موجب بهره ‌ مندی و استفاده بیشتر ازفرصت ‌ های احتمالی است که امکانبوجود آمدن آن وجود داشته و مجموعه صنعتی می تواند پذیرای این فرصت ها و درخواست ها باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.