اولین دوره مسابقات رالی بانوان ارس برگزار شد

رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری منطقه آزاد ارس گفت: اولین دوره مسابقات رالی بانوان ارس با حضور 35 راننده از ارس و تبریز در این منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، مهرداد تهموزی، افزود: این مسابقه با شعار فراغت بانوان با ورزش در قالب جشنواره زمستانی ارس برگزار شد.

تهموزی با اشاره به اینکه خوب راندن، ملاک تعیین برنده مسابقات خواهد بود، عنوان کرد: زود رسیدن در این مسابقه ملاک نیست و رتبه های برتر به راننده هایی تعلق گرفت که دقیقا بر اساس نقشه و با رعایت تمام اصول راهنمایی و رانندگی، مسیر را طی کردند.

وی گفت: سمیرا رفیع زاده بعنوان راننده و احمد رضازاده به عنوان نقشه خوان با رعایت قوانین تعریف شده مقام نخست را کسب کردند و مریم حسن زاده و منیژه رستمی به عنوان راننده و مریم امامی و ژاله رستمی به عنوان نقشه خوان ها به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری منطقه آزاد ارس با اشاره به نحوه برگزاری اولین دوره مسابقات رالی بانوان ارس، خاطرنشان کرد: این مسابقات بر اساس نقشه تهیه شده با نقطه شروع و پایان در پارک درنا و مسیری به طول 50 کیلومتر برگزار شد.

تهموزی افزود: پنج نفر داور و ناظر در طول مسیر و در فواصل مختلف بر نحوه رانندگی شرکت کننده ها نظارت داشتند.

وی گفت: تقویت روحیه ورزشی، افزایش نشاط و خودباوری در بین بانوان و ترویج رانندگی صحیح به همراه فرهنگ سازی برای رعایت دقیق قوانین رانندگی از دیگر اهداف برگزاری رالی بانوان بود.

رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری منطقه آزاد ارس ادامه داد: رعایت قوانین و سرعت پیش بینی شده در نقشه به همراه نقشه خوانی صحیح و رعایت سرعت مطمئن موارد مورد تاکید در این مسابقه بود.

تهموزی اظهار کرد: یک روز قبل از مسابقه کلاس های توجیهی برای تمام رانندگان شرکت کننده در رالی تشکیل شد تا توصیه ها و آموزش های لازم به این افراد داده شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.