بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان به منظور بررسی موضوعات زیست محیطی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش فرینا، محمد جواد اشرفی در این بازدید، مسائل زیست محیطی شرکتهای پتروشیمی، نحوه اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی، موضوعات مرتبط با عوارض آلایندگی، صنایع سبز و یک در هزار فروش را مورد بررسی قرار داد.
بازدید از پارک 68 هکتاری، جلسه بررسی مسائل زیست محیطی شهرستان در فرمانداری شهرستان بندرماهشهر، جلسه با مدیران عامل شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بازدید از شرکتهای پتروشیمی مارون و امیرکبیر از برنامه های سفر یک روزه مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به ماهشهر بود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جلسه ای که با حضور مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و مدیران عامل شرکتهای منطقه، با تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از محیط زیست فعالیت های انجام شده در این راستا در منطقه را تشریح کرد.
سید امید شهیدی نیا افزود: همراهی با ادارات و نهادهای شهرستان و استان در راستای مسئولیت های اجتماعی و در قالب حفظ محیط زیست را از دغدغه های مدیران صنعت پتروشیمی در منطقه دانست و افزود که اجرای فعالیت ها در راستای بهبود فرایند تولید، استفاده از تکنولوژی های روز، ساخت پسماند سوز ها و تصفیه خانه های صنعتی و استفاده از پروژه های تحقیقاتی با دانشگاه های معتبر کشور در راستای حفظ زیست بوم و پایش های محیطی مبین این موضوع می باشد.
شهیدی نیا افزود: کسب گواهی نامه صنعت سبز توسط پتروشیمی های مستقر در منطقه از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نشان از آن دارد که در امر محیط زیست جدیت مناسبی در برنامه ریزی های مدیران این صنعت وجود دارد.
پس از معرفی فعالیت های کلان منطقه توسط مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رئیس شورای راهبردی منطقه، دیگر مدیران و روسای پتروشیمی های حاضر در جلسه به تشریح عملکرد خود در راستای حفظ محیط زیست پرداختند.
در این جلسه فرماندار ماهشهر گفت: در راستای حفظ محیط زیست و صیانت از آن در شرکت های منطقه فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است که جای امیدواری است که با ادامه این برنامه ها روند بهبود محیط زیست منطقه بعنوان یک هدف قرار گرفته، تا شاهد استقرار صنعت سبز در منطقه باشیم.
وی افزود: جبران بخشی از مشکلات زیست محیطی را با تعریف پروژه های عام المنفعه شرکت پتروشیمی می توان جبران کرد، تا یک رضایت مندی عمومی بوجود آید، امسال صنعت پتروشیمی مساعدت های امنیتی مناسبی با شهرستان انجام داده است که باعث گردیده که ضریب امنیت در سطح شهرستان ماهشهر ارتقاء یافته بطوریکه شهرستان بندر ماهشهر جز امن ترین شهرهای استان قرار گیرد.
در پایان جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، ضمن بیان دیدگاه های خود در راستای مسئولیت های اجتماعی و حفظ و صیانت از محیط زیست خاطر نشان کرد: علی رغم وجود برجی محدودیت های فنی شرکت های بزرگ پتروشیمی لازم است با تمام توان نسبت به تعریف طرح های زیست محیطی و رفع برخی آلودگی ها اقدام نمایند و صرف پرداخت عوارض آلایندگی رافع مسئولیت آنها نخواهد بود.
اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در جهت توسعه فعالیت های زیست محیطی این سازمان آمادگی دارد شرکت هایی که به صورت جدی با تعریف پروژه های اصلاحی و انجام آن درصدد رفع مشکلات زیست محیطی خود باشند را از زمره صنایع آلاینده حذف کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو