در نمایشگاه اکسپو 2024 صورت گرفت؛

ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

  • سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 11:41
  • خبر ویژه
  • 0 دیدگاه
هیات های سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه اکسپو 2024، با حضور در پاویون اختصاصی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ابراز تمایل به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بر تحکیم روابط تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندیهای صادراتی ایران، هیات های دولتی و خصوصی با ابراز تمایل به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بر افزایش تعاملات و تبادلات تجاری، فرهنگی تاکید کردند.

بنابر این گزارش، هیات تجاری از کشور ترکیه در گفتگو با حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ایران کشوری غنی است که ظرفیت های بالایی دارد از دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کیش جهت بازدید از ترکیه و معرفی بیشتر فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد دعوت کرد.

همچنین سه هیات عمانی که به دعوت رئیس اتاق آلمان و ایران در هامبورگ در غرفه دبیرخانه مناطق آزاد در نمایشگاه اکسپو2024 حضور یافت با اشاره به اینکه عمان دوستی دیرینه ای با ایران دارد، تسهیل سرمایه گذاری در ایران را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند راهکار گسترش همکاری ها بین دو کشور به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باشد.

سفیرعربستان در تهران، هیات تجاری بخش خصوصی از کشور ترکیه، معاون وزیر تجارت و رئیس اسبق مناطق آزاد غنا، هیات سرمایه گذاری بخش خصوصی از کشورعراقی، یک هیات بخش خصوصی از کشور افغانستان، هیات بخش خصوصی از کردستان عراق و سه هیات سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک هیات سرمایه گذاری بخش دولتی از کشور عمان در رابطه با سرمایه گذاری در ایران با محوریت افزایش تبادلات تجاری، ایجاد مناطق آزاد مشترک، انتقال دانش و تجربیات، تبادل فناوری در عرصه های مختلف از جمله هیات های خارجی بودند که با حضور در دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهت سرمایه گذاری در ایران به ویژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز تمایل کردند.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران با ظرفیت ها و پتانسیل های بالای سرمایه گذاری همچون معافیت های مالیاتی 20 ساله، مجوزهای سرمایه گذاری بی نام آماده ارائه، بسته های سرمایه گذاری، زیرساخت های آماده ارائه به عنوان بهشت سرمایه گذاری آماده جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه های گردشگری، صنعت، تجاری، فناوری اطلاعات و نفت و گاز و پتروشیمی، سرمایه گذاری های دریاپایه و بسیاری موارد دیگر است.

ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران( اکسپو2024) از 8 تا 12 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های تهران آماده بازدید علاقمندان از فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

آقای طهماسبی امتیاز به خبر :