حمایت از کالای ایرانی رویکرد نوروز بازار منطقه آزاد انزلی

برای پنجمین سال متوالی این منطقه در آغاز بهار میزبان نوروز بازار است. جشنواره ای که در آن صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی منطقه و استان گیلان برای گردشگران عرضه شده است.

به گزارش فرینا، این بازار نوروزی که از اول فروردین تا پایان تعطیلات نوروزی در دو مکان واقع در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد منطقه برپا بود هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه های مرتبط با سوغات و غذاهای محلی این منطقه، در قالب 150 غرفه به عرضه محصولات خود پرداختند.
حمایت از تولیدات ملی و صنایع دستی محلی، همچنین معرفی جاذبه های صنعت و فرهنگ خوراک و صنایع دستی گیلان از مهمترین دلایل برگزاری نوروز بازار است تا هنرمندان و تولید کنندگان بتوانند بدون واسطه اقدام به عرضه مستقیم تولیدات خود به گردشگران نوروزی منطقه نمایند.
از سوی دیگر نوروز بازار فرصت مناسبی برای بازاریابی مستقیم برای فعالان این عرصه بوده تا زمینه های معرفی و گسترش عرضه تولیدات و محصولات خود را در سطح کشور فراهم و تقویت کنند.
از بخش های جالب توجه این نوروز بازار، برپایی غرفه عکاسی با لباس های محلی و بومی گیلان بود که گردشگران و بازدیدکنندگان به ثبت خاطرات خود از تعطیلات نوروزی در منطقه آزاد انزلی پرداختند.
صنایع دستی ساخته شده با حصیر، چاشنی ها، شیرینی، ترشیجات و انواع خوراکی های محلی همراه با اجرای موسیقی فولکلور استان گیلان، فرصتی برای آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی و فرهنگ و رسوم غذایی گیلانیان پدید می آورد تا در کنار بهره برداری از امکانات و جاذبه های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری منطقه؛ مسافرین با توانمندی های و غنای فرهنگی مردم گیلان آشنا شوند.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.