برگزاري نشست بررسی رفع موانع ترانزيت و صادرات از منطقه ویژه دوغارون

نشست بررسی و رفع موانع حوزه ترانزیت و صادرات از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در محل فرمانداری تابباد برگزار شد.
به گزارش فرينا، در اين نشست كه با حضور جمعي از تجار كشور افغانستان و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و گمرک برگزار شد،  تعدادی از تجار افغان به طرح مشکلات خود پرداختند.

یکی از تجار افغانستان با اشاره به اینکه در تمام سختی ها ومشکلات دولت و ملت ایران همیشه همراه مردم افغانستان بوده اند ملت افغانستان را از این حیث مدیون ایران دانست و گفت: امیدوارم با گسترش امکانات در منطقه ویژه تسهیلات بیشتری برای تجار افغانی ایجاد شود.

وی همچنین به ترانزیت و صادرات تره بار اشاره کرد و خواست با توجه به فسادپذیری این مواد عملیات گمرکی آنها ابتدای روز و بدون نوبت انجام شود.

سید ابراهیم سادات رئیس شرکت سادات و برادران افغانستان یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست، سرعت بازرسی کامیون ها در مرز و توسط نیروهای ایرانی را بسیار پایین دانست و افزود: این امر موجب کندی حمل و نقل و بروز ضرر و زیان برای تجار شده و درخواست داریم مسئولین امر با افزایش تعداد مامورین بازرسی سرعت کار را افزایش دهند.

یکی دیگر از تجار افغان نسبت به وضع محدودیت نیروهای گذرنامه ایران مبنی بر ورود هر راننده فقط با یک ماشین و پلاک گلایه كرد و گفت: با توجه به ملاحظات امنیتی این امر مستلزم استخدام چندین راننده بوده که مشکلات دیگری در پی خواهد داشت و درخواست نمود با توجه به عدم خروج رانندگان و ناوگان افغانی از محدوده محصور منطقه ویژه بتوانند هر راننده با چند کامیون و پلاک تردد نماید.



امتیاز به خبر :