مناطق آزاد در تحريم ها مي توانند به دولت کمک کنند

سخنگوي اقتصادي دولت در رابطه با نقش مناطق آزاد در مقابله با تحريم‌هاي جديد گفت: مناطق آزاد هميشه مورد توجه ما بوده و در اين راستا هم مي‌تواند به ما کمک کند.
به گزارش خبرنگار بنا(bena) سيد شمس‌الدين حسيني در نشست خبري خود که با حضور نمايندگان رسانه هاي خبري در پاسخ به سوال بنا درباره نقش مناطق آزاد در مقابله با تحريم‌هاي جديد گفت: تجربه نشان داده عملياتي مانند تحريم سبب مي‌شود از ظرفيت‌هاي کشور بهتر استفاده کنيم لذا در شرايط کنوني نيز مي‌توانيم از ظرفيت‌هاي مناطق آزاد بهتر استفاده کنيم.

وزير اقتصاد با اشاره به اقدامات خوب در دست انجام مناطق آزاد تصريح کرد: تا کنون اقدامات خوبي در مناطق آزاد کشور صورت گرفته به عنوان مثال پل خليج‌فارس که هفته گذشته براي فاينانس در کميسيون اقتصاد دولت تصويب شد.

سخنگوي اقتصادي دولت همچنين در رابطه با تغيير هيأت‌ مديره‌هاي مناطق آزاد را از اقدامات مهندس بقايي دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جهت ارتقاي اين مناطق عنوان کرد و گفت: مهندس بقايي اين تغييرات را در جهت تقويت مديريت و ارتقاي امور مناطق در جاهايي که به نظر مي‌رسد بررسي و پيشنهاد مي‌دهند البته در برخي از موارد نيز اعضاء هيأت مديره به خاطر مشکلاتي که داشتند استعفاء داده‌اند.

رشد صادرات غير نفتي

وي همچنين در رابطه با ميزان صادارت و واردات غير نفتي کشور اظهار داشت: طي دو ماه نخست سال جاري ميزان صادرات غير نفتي کشور به لحاظ حجمي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 30 درصد رشد از مرز 10 ميليون و 300 هزار تن گذشت و به لحاظ ارزشي نيز از 5/4 ميليارد دلار عبور کرد که 33 درصد رشد را در ارزش صادرات غيرنفتي شاهد هستيم.

حسيني افزود: واردات کشور نيز طي 2 ماه گذشته بيش از 6 ميليون و 700 هزار تن بوده و به لحاظ ارزشي از 8 ميليارد و 400 ميليون دلار عبور کرده که در ميزان حجمي 3/6 درصد رشد و به لحاظ ارزشي نيز 8/19 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

انتقاد از اخبار غلط بدهي معوقه دولت

وي در ادامه با انتقاد از درج اخبار غلط در رابطه با بدهي معوقه دولت،‌ مؤسسات و شرکت‌هاي دولتي تصريح کرد: در بهمن 1387 بدهي دولت 13 هزار و 865 ميليارد تومان بوده و اين رقم در بهمن سال 88 به 13 هزار و 467 ميليارد تومان رسيد که کاهش 400 ميليارد توماني را نشان مي‌دهد.

/202
امتیاز به خبر :