توسعه نقش آفريني منطقه آزاد چابهار در گروه فعال سازي ترانزيت کالا

سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار در ديدار با استاندار سيستان و بلوچستان توسعه نقش آفريني اين منطقه را در گرو فعال سازي ترانزيت کالا به نقاط مختلف دنيا دانست.
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار مهندس سعيد رحيمي در ديدار با علي محمد آزاد با بيان اين مطلب گفت: منطقه آزاد چابهار با اتصال به شبکه ريلي کشور و راه اندازي ترانزيت کالا از اين بندر مي تواند در راستاي توسعه اقتصادي نقش آفريني کند .

وي افزود : با عارضه يابي که در چند ماه اخيرانجام داده ايم به اين نتيجه دست يافته ايم که تنها راه تحرک و پويايي منطقه آزاد چابهار راه اندازي شبکه ريلي است.

رحيمي خاطر نشان کرد: تعامل منطقه آزاد چابهار با دستگاههاي اجرايي استان سيستان و بلوچستان و در راس آن استانداري به عنوان بازوي توانمند اين منطقه مي تواند به رشد ، شکوفايي و توسعه کمک کند .

وي گفت: منطقه آزاد چابهار به دليل نزديکي با کشورهاي پاکستان و هندوستان به عنوان بزرگترين منابع تامين گوشت مي تواند به قطب تامين گوشت از طريق واردات از کشورهاي ياد شده تبديل شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در اين راستا به مسئولان سازمان گوشت و فراورده هاي دامي کشور اطلاعات لازم براي تامين نياز کشور جهت واردات گوشت از منطقه آزاد چابهار با استفاده از تسهيلات ويژه و امکانات اين منطقه را داده ايم که با استقبال خوب آنان مواجه شده است.

در اين نشست علي محمد آزاد استاندار سيستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفيت هاي متقابل استان سيستان و بلوچستان ومنطقه آزاد چابهار براي توسعه يکديگر تاکيد کرد و گفت: راه اندازي سريع محور چابهار – ميلک با حذف قوانين دست و پاگير موجود و ارايه تسهيلات مي تواند به فعال سازي اين محور به عنوان مسير جاده اي ترانزيت کالا از چابهار به افغانستان کمک کند .
امتیاز به خبر :