امضاء تفاهم نامه همکاري منطقه آزاد چابهار و بازرگاني استان سيستان و بلوچستان

سازمان هاي منطقه آزاد تجاري – صنعتي چابهار و بازرگاني استان سيستان و بلوچستان در راستاي تحکيم و تقويت مناسبات همکاري في مابين در سال " همت مضاعف و کار مضاعف " تفاهم نامه همکاري امضاء کردند .
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار اين تفاهم نامه در 5 بخش آموزش و پژوهش ، بازار يابي و تبليغات ، برنامه هاي عملياتي و توسعه تجارت خارجي ، برنامه هاي اجرايي توسعه اقتصادي و بازرگاني منطقه اي و نحوه اجرايي کردن مفاد تفاهم نامه ها است که به امضاي مهندس سعيد رحيمي سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار و ايرج حسن پور رئيس سازمان بازرگاني استان سيستان و بلوچستان رسيد.

برپايه همين گزارش در اين تفاهم نامه مقرر شد سازمان بازرگاني نسبت به برگزاري 6 دوره آموزش تخصصي فعالان اقتصادي و تجاري منطقه آزاد چابهار همکاري و مشارکت کند.

در بخش تبليغات و اطلاع رساني نيز مقرر شدد طرفين از امکانات يکديگر بهره ببرند و سازمان بازرگاني راديو تجارت را در منطقه آزاد چابهار راه اندازي کند و نيز به منظور معرفي امکانات منطقه آزاد چابهار، اين منطقه دفتري در زاهدان راه اندازي کند.

در بخش ديگري از مفاد اين تفاهم نامه آمده است سازمان منطقه آزاد چابهار مکاني را جهت صدور کارت بازرگاني ملي در اتاق بازرگاني زاهدان اختصاص دهد.

همچنين مقررشد طرفين نسبت به پي گيري هاي مشترک در جهت اجراي توافق نامه هاي منعقده با ديگر سازمان ها و مصوبات شوراهاي مرتبط از قبيل شوراي عالي خليج فارس و ستاد تنظيم روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و نيز تفاهم نامه هاي منطقه اي و ملي با کشورهاي همجوار پاکستان و افغانستان و ... اقدام لازم را انجام دهند .
امتیاز به خبر :