پايان مرحله اول پژوهش هاي کاربردي منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگي منطقه آزاد ارس از پايان مرحله اول پژوهش هاي کاربردي منطقه آزاد ارس در حوزه گردشگري خبر داد.
فرهاد اسماعيلي معاون فرهنگي منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) افزود: نسخه نهايي طرح هاي پژوهشي فرهنگي اجتماعي سازمان منطقه آزاد ارس با دفاع مجريان طرح ها در جلسه پژوهش سازمان تحويل معاونت فرهنگي اجتماعي و گردشگري شد.

وي اضافه کرد: مستندات دو طرح بررسي زمينه هاي مشارکت مردم در راستاي اهداف و استراتژي هاي منطقه آزاد ارس و بررسي روش هاي اجرايي در جهت تعامل با مردم و تشکل هاي غير دولتي در راستاي افزايش مشارکت براي تسريع در دستيابي به اهداف سازمان منطقه آزاد ارس که به پيشنهاد معاونت فرهنگي اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد ارس و توسط اساتيد برجسته کشور تهيه، اجرا و ارزيابي شده است جهت بهره برداري و تدوين برنامه هاي سازمان در حوزه فرهنگي و اجتماعي پس از يکسال پژوهش تحويل شد.

اسماعيلي تصريح کرد: در زمينه فرايند توسعه بايد گفت؛ چون فرآيند توسعه يک فرآيند تدريجي است براي شتاب مطلوب در امر توسعه و کاهش هزينه فرصت خصوصا در مناطق آزاد تجاري صنعتي نيازمند هماهنگي با نظام اجتماعي و پيکره فرهنگي جامعه محلي است که فرصت همپايي با تغييرات سريع پديد آمده را پيدا نمايد، اين مهم از اصلي ترين مسائل پيش روي مناطق آزاد تجاري جوان کشور است.

معاون فرهنگي ارس بيان کرد: سرعت تغييرات اساسي و زيرساختي نه تنها فرهنگ مادي مناطق را تحت تاثير قرار مي دهد بلکه فرهنگ معنوي را نيز دستخوش دگرگوني عميقي مي نمايد، که باعث بروز ناهنجاري در نظام اجتماعي مناطق گرديده است و انسجام گذشته را برهم مي زند.

وي در خاتمه گفت: سازمان منطقه آزاد ارس مي کوشد با بهره گيري از يافته هاي پژوهشي و تجربه ساير کشورها و بومي سازي اين تجارب از شدت پيامدهاي احتمالي که شتاب توسعه را تحت تاثير قرار مي دهد بکاهد./206

امتیاز به خبر :