بررسي زمينه همکاري مناطق آزاد ايران با بندر تريئسته ايتاليا

سفير جمهوري اسلامي ايران در رم و مديرکل بندر آزاد تريئسته شمال ايتاليا، زمينه همکاري مناطق آزاد ايران با اين بندر آزاد را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش بنا(bena) به نقل از ايرنا، سيد محمد علي حسيني و کلاديو بونيچولي در ديدار خود در شمال ايتاليا، راه‌هاي همکاري منطقه آزاد کيش و بندر آزاد تريئسته را نيز به طور خاص بررسي کردند.

اين دو همچنين چگونگي همکاري بندرعباس و ديگر مناطق آزاد تجاري ايران با بندر آزاد تريئسته ايتاليا را مورد توجه قرار دادند و تبادل اطلاعات در خصوص همکاري‌هاي اقتصادي بين دو کشور را ضروري خواندند.

دو طرف ضمن ارزيابي مثبت از روند همکاري‌هاي فيمابين، بر اهميت تبادل هيات در زمينه‌هاي تخصصي حوزههاي مختلف، تاکيد کردند.

بازديد سفير جمهوري اسلامي ايران در رم از بندر آزاد تريئسته (TRIESTE‬) و زيرساخت‌هاي آن و مذاکره با مدير کل بندر آزاد تريئسته و ديگر مقامات اين بندر با صدور بيانيه مشترک مطبوعاتي به پايان رسيد.

در اين بيانيه مطبوعاتي آمده است: يک هيات ايراني به رياست سيد محمدعلي حسيني سفير فوق العاده و تام الاختيار جمهوري اسلامي ايران، در محل اداره کل بندر آزاد تريئسته با آقايان کلاديو بونيچولي، مديرکل و مارتينو کونتيچلي ، دبيرکل و ديگر مديران اين سازمان ملاقات کرد.

در اين ديدار به موارد مختلف امکان همکاري بين بندر تريئسته و منطقه آزاد کيش و بندرعباس پرداخته شد. سفير ايران در اين ديدار بر اهميت منطقه آزاد کيش و تسهيلات متنوع آن براي سرمايه‌گذاران ، تاکيد و متعاقب آن امکان همکاري بين شرکتهاي کشتيراني دو کشور به ويژه در ارتباط با حمل کالا و مسافر و همچنين فعاليت و تردد کشتيهاي تفريحي مورد بررسي قرار دادند.

سفير ايران بر اهميت فزاينده صنعت توريسم در ايران تاکيد کرد و به زيرساخت‌هاي مربوط به گردشگري در منطقه آزاد کيش مجهز به فرودگاه بين المللي اشاره کرد.

در پايان اين ديدار طرفين تبادل اطلاعات در خصوص همکاري‌هاي اقتصادي بين ايران و ايتاليا را ضروري خواندند و ضمن ارزيابي مثبت از روند همکاري هاي فيمابين بر اهميت تبادل هيات در زمينه‌هاي تخصصي حوزه هاي مختلف، تاکيد کردند.
امتیاز به خبر :