پايانه صادرات محصولات کشاورزي منطقه آزاد ارس ساخته مي شود

به گفته معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد ارس طراحي پايانه محصولات کشاورزي منطقه آزاد ارس در زميني به مساحت 40 هکتار در شهر جلفا در مرز ايران با کشور نخجوان پايان يافت که با سرمايه گذاري 413 ميليارد ريالي اجرايي خواهد شد.
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد ارس دکتر حاتمي با بيان اين مطلب گفت: اين پايانه بعنوان نخستين پايانه تخصصي محصولات کشاورزي در کشور در منطقه آزاد ارس طراحي شده و در مدت 10 سال قابل بهره برداري است.

وي افزود: منطقه آزاد ارس و استان آذربايجان شرقي با بهره مندي از دشتهاي وسيع کشاورزي همچون گلفرج با وسعت 25هزار هکتار، گرديان 2هزار هکتار و نيز اراضي پاياب سدخدآفرين بعنوان دومين سد بزرگ کشور با 32 کيلومترطول درياچه و وجود سد ارس از توانمندي بالايي در صادرات محصولات کشاورزي و صنايع تبديلي برخوردار است.

دکتر حاتمي ادامه داد: همجواري منطقه آزاد ارس با 3 کشور آذربايجان، ارمنستان و جمهوري خودمختار نخجوان زمينه را براي پوشش بازارهاي منطقه اي، ملي و بين المللي در حوزه محصولات کشاورزي و صنايع تبديلي توسط اين پايانه صادراتي فراهم خواهد ساخت.

گفتني است منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور در استان آذربايجان شرقي و هم مرز با کشورهاي جمهوري آذربايجان، نخجوان و ارمنستان، بخش هايي از شهرستانهاي جلفاو کليبر را به مساحت 51 هزار هکتار شامل مي شود.
امتیاز به خبر :