اتمام طراحي شهرک صنعتي صنايع سنگين منطقه آزاد ارس

مطالعات تفصيلي شهرک صنعتي صنايع سنگين منطقه آزاد ارس با وسعت 1400 هکتار به اتمام رسيده و با انجام طراحي آماده سازي عمليات آماده سازي بخش هاي مختلف آن شروع مي شود.
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد ارس به گفته معاون عمران و امور زيربنايي منطقه آزاد ارس مطالعات تفصيلي اين سايت صنعتي بالغ بر 918ميليون ريال هزينه دربرداشته و طراحي آماده سازي آن نيز با اعتبار 5 ميليارد و 630 ميليون ريال در حال انجام است که تا پايان سال جاري باتمام مي رساند.

مهندس ناصر پوراميني با اشاره به مشخصات اين سايت صنعتي مي گويد: اين شهرک در جنوب منطقه آزاد ارس با هدف استقرار صنايع فلزي و ماشين سازي در منطقه آزاد ارس تعريف شده است. صنايع فلزي داراي 6 گروه زيست محيطي است و صنايع ماشين سازي در کل در 3 گروه اول زيست محيطي طبقه بندي مي شود.

وي ادامه مي دهد: وسعت اراضي اين طرح ، امکان استقرار جمعيتي معادل 79600 نفر شاغل صنعتي در اين اراضي را فراهم مي سازد که در مطالعات طرح به ازاي هر 200 متر سطح نا خالص محاسبه شده است.

وي تاکيد مي کند منطقه آزاد ارس بدليل همسايگي با کشورهاي ارمنستان و آذربايجان و نخجوان و نيز دسترسي آسان به بازار کشورهاي حوزه آسياي ميانه و قفقاز و پشتيباني استان صنعتي آذربايجان شرقي از توانمندي بسيار بالايي در زمينه توليد، صادرات و صادرات مجدد برخوردار است و برهمين اساس ايجاد شهرک هاي صنعتي 1400 هکتاري صنايع سنگين، 850 هکتاري صنايع پاک، هاي تک و صنايع غذايي و 85 هکتاري شهرک مصالح ساختماني در دستور کار سازمان قرار دارد.

گفتني است منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور در استان آذربايجان شرقي وسعتي بالغ بر 51 هزار هکتار از محدوده شهرستانهاي جلفا و کليبر را شامل مي شود.
امتیاز به خبر :