استاندار خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از پایانه سنگ و فرآورده‌های معدنی و کارخانه تولید چرم مصنوعی این مجموعه بازدید و روند فعالیت این واحدها را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور در دهه فجر سال ۹۵ در منطقه ویژه اقتصادی استان بیرحند افتتاح شد.
با توجه به پتانسیل‌های معدنی و ساختار خاص زمین‌شناسی استان، چنین مراکزی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی و همچنین تجارت، نقش محوری در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی دارند.
نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور که با نگاه مدیریت توسعه بازار تأسیس شده به گونه‌ای عمل می‌کند که معدن‌داران و فعالان حوزه معدنی چه در زمینه تولید و چه در زمینه تجارت از منافع و آثار آن بهره‌مند می‌شوند.
پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به عنوان مرکز تپنده سنگ شرق کشور با بهره‌برداری و استخراج از معدن سیلیس، فروش سنگ ساختمانی، فروش سنگ‌های راف، فروش گوهرسنگ‌ها (سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی) اعم از عقیق، شجر، فیروزه و سایر متناسب با توانمندی‌های موجود در استان و فروش کاشی و سرامیک، محصولات معدنی شرق ایران را به دنیا معرفی می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی همچنین امروز از شرکت تولیدی وصنعتی آذین چرم خاوران بازدید کرد.
این شرکت با سرمایه گذاری هلدینگ «تاپسر» و با اتکا به ماشین آلات پیشرفته و به روز دنیا  با بالاترین تکنولوژی به بهره‌برداری رسیده تا ضمن رفع نیاز بازار داخلی، محصولات خود را به کشور افغانستان نیز صادر کند.
این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای فنی و تولیدی مجرب و متعهد، قادر به تولید انواع چرم مصنوعی PU و PVC شامل انواع چرم مصنوعی کیفی، کفشی، مبلی، لباسی، روکش صندلی، خودرویی، تبلیغاتی، دیوارکوب‌های چرمی و سایر  برای داخل و خارج کشور است.
این شرکت در زمینی به مساحت حدود ۱۸ هزار مترمربع و با بیش از ۶ هزار مترمربع زیربنا فعالیت می‌کند و برآن است تا در آینده‌ای بسیار نزدیک با تکمیل و توسعه خطوط تولیدی خود به بزرگترین قطب تولید انواع چرم مصنوعی در شرق کشور تبدیل شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.