صنایع خردوکلان منطقه آزاد چابهار سند مسئولیت اجتماعی با پیوست‌های توسعه‌ای را اجرایی می‌کنند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه صنایع خرد و کلان منطقه با تدوین و اجرایی نمودن سند مسئولیت اجتماعی با پیوست‌های مختلف آن در توسعه جامعه محلی نقش اساسی دارند، گفت: سازمان به‌عنوان اولین سازمان در مناطق آزاد، برنامه‌ریزی و اقدام در حوزه مسئولیت اجتماعی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیتی خود با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های خیرین و دستگاه‌های متولی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی افزود: سازمان با همکاری موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران اقدام به تدوین سند مسئولیت اجتماعی در دو سطح سازمانی و بنگاه‌های اقتصادی با محوریت آموزش، توانمندسازی جامعه محلی با محوریت کودکان وزنان، بهداشت و سلامت، آموزش و زیرساخت‌های آموزشی، آب‌رسانی و راه‌سازی و محیط‌زیست نموده است.

شهرکی اضافه کرد: این سازمان از سال 98 تاکنون یکصد پروژه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، محیط‌زیست و بهداشت و درمان در راستای سند مسئولیت اجتماعی تعریف نموده که تعدادی افتتاح و تعدادی در حال احداث می‌باشند.

وی همچنین اظهار داشت: در بخش دوم سند مذکور که بنام "نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی منطقه آزاد چابهار" می‌باشد به بنگاه‌های اقتصادی مأموریت داده‌شده که با تدوین سند مسئولیت اجتماعی در ارتقاء دانش، تعهد و رفاه نیروی شاغل، بهبود ارائه خدمات به مشتریان، مدنظر قرار دادن ملاحظات زیست‌محیطی در برنامه‌های توسعه شرکت، فرایندهای شرکتی و مشارکت در توسعه اجتماع محلی، نقش اساسی در توسعه منطقه ایفاء نمایند.

شهرکی خاطرنشان ساخت: هدف بنگاه‌های اقتصادی دستیابی به توسعه پایدار منطقه از طریق افزایش تعهد و بهره‌وری شاغلان بنگاه‌ها، گسترش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تولیدی در توسعه اقتصادی منطقه، وارد کردن جمعیت بومی در فرایندهای بازار کسب‌وکار، مهار مسائل اجتماعی و ارتقاء ظرفیت زیست‌محیطی است.

شایان‌ذکر است؛ با توجه به استقرار پروژه‌های صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط در منطقه آزاد، به‌منظور مشارکت بنگاه‌های مذکور در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی (مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی). در حال تدوین سند مسئولیت اجتماعی شرکتی و سند مهارتی می‌باشند و برخی نیز همسو با سازمان از سال جاری برنامه‌ریزی نموده‌اند که به‌زودی اجرایی می‌نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو