مشاور رییس جمهور؛

قطب انرژی کشور در استان بوشهر قرار دارد / بوشهر استانی با ظرفیت های مهم در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63507
ساعت 13:46 يکشنبه 24 بهمن 1400
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در آیین معارفه مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر با بیان اینکه بوشهر استانی با ظرفیت های مهم در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی است تصریح کرد: قطب انرژی کشور در مناطق پارس جنوبی و شمالی در استان بوشهر است و هم اکنون روزانه 700 میلیون متر مکعب گاز شیرین در این منطقه استحصال می شود.

به گزارش فرینا، سعید محمد با تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خاطرنشان کرد: همچنان در صنایع پایین دستی عقب هستیم در حالی که توسعه این بخش نقش مهمی هم در افزایش اشتغالزایی در استان خواهد داشت.
وی افزود: توسعه صنایع شیلات، کشاورزی و فراوری مواد معدنی از جمله ظرفیت های مهم برای منطقه آزاد بوشهر است و منطقه آزاد بوشهر برای تحقق برنامه های خود وظیفه دارد با یک طرح جامع، دقیق صنایعی که به معیشت مردم و صادرات مربوط است را شناسایی و واحدهای صنعتی مرتبط آن در منطقه آزاد استقرار یابند.
مشاور رئیس جمهور گفت: متاسفانه به دلیل عملکردهای گذشته، در حال حاضر دید درستی نسبت به مناطق آزاد در کشور وجود ندارد و باید این روند را اصلاح کنیم.
سعید محمد ادامه داد: موضوع مهم در مناطق آزاد، مشوقات و معافیت های گمرکی و مالیاتی است که اکنون در هر دو حوزه خدشه وارد شده و این امر موجب خواهد شد جاذبه های مناطق آزاد از بین برود.
وی اظهار داشت: ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم اما عده ای قوانینی وضع می کند که نقض غرض می شود، لذا هماهنگی مجلس، وزارت اقتصاد، امور مالیاتی و گمرک برای اصلاح این روند ضروری است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با وجود قوانین دست و پاگیر، شاهد کوچ سرمایه گذاری از مناطق آزاد به سمت کشورهای همسایه هستیم.
سعید محمد، با معرفی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: پس از معرفی مدیر جدید منطقه آزاد بوشهر، تصویب اساسنامه در نخستین جلسه شورای مناطق آزاد و تشکیل هیات مدیره در دستور کار قرار خواهد گرفت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نسبت به سایر مناطق آزادی که اخیرا به تصویب رسیده اند از ویژگی ها و ظرفیت های مطلوبی برای آغاز به کار دارد.
مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت های مهم استان بوشهر تاکید کرد: تحقق برنامه های منطقه آزاد بوشهر نیازمند هماهنگی، همدلی و هم افزایی بین مدیران است.
حسین عربیان با بیان اینکه پیوست های فناوری، زیست محیطی، فرهنگی در طرح های منطقه آزاد باید مدنظر باشد، تصریح کرد: در منطقه آزاد بوشهر باید به گونه ای کار کنیم تا خیر مادی و معنوی به سبد خانواده ها بیاید.
عربیان افزود: شعار ما در منطقه آزاد کار برای رضای خدا و دوستی با مردم خواهد بود.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟