منابع انسانی سرمایه اصلی سازمان منطقه آزاد قشم

مشاور مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: منابع انسانی لایق، کارآمد و چابک سرمایه های اصلی و اساسی سازمان منطقه آزاد قشم هستند و در راستای غنی سازی این پتانسیل، ابلاغیه دولت با هدف چابک سازی نیروها در این سازمان حاکمیتی اجرا می شود.

به گزارش فرینا، محمد رضا مرادی با بیان این مطلب اعلام کرد: برای حفظ نیروها قرار است بخش تصدی گری و امورات مربوط به آن در سازمان منطقه آزاد قشم به شركت ها و موسسات تابعه و بخش خصوصی واگذار شود تا علاوه بر ایجاد سرعت عمل و خدمات رسانی بهتر، در بهبود اصلاح روند اداری نیز تاثیرگذار شود.
به گفته وی، براین اساس نيروهايی كه در قسمت های تصدی گری فعاليت می کنند با حفظ سابقه و برنامه های بهسازی و توسعه ای به واحدهای اجرايی سطح منطقه واگذار می شوند و اين امر علاوه بر توسعه نيروی انسانی و اصلاح روند اداری آنان، باعث رشد اقتصاد دانش بنيان در منطقه نیز می شود.
جانشين معاون توسعه مديريت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: سَنجه و شاخص ماندگاری تمامی نيروهای بومی و غيربومی در هریک از پست های سازمانی در سازمان منطقه آزاد قشم به ارزيابی عملكرد آنان بستگی دارد.
او با اشاره به اخبار غیرواقعی و شایعه تعدیل 15 درصدی نیروهای سازمان منطقه آزاد قشم که در نتیجه تفسیر اشتباه بعضی از وبلاگ نویسان و خبرسازان از سخنان مدیرعامل این سازمان منطقه آزاد قشم بود، افزود: سخنان مديرعامل سازمان در جلسه شورای اداری مورخ 96.3.9 بر مبنای ابلاغيه ریاست جمهوری و با توجه به پياده سازی صحيح اقتصاد مقاومتی با هدف توليد و اشتغال بهره ور عنوان شد و اين اقدام می بايست بطور جد و با راهكارهای استراتژيك و ظرفيت سنجی انجام شود.
مرادی گفت: سازمان های دولتی و وابسته به دولت مكلف هستند از ابتدای سال 1394 تا پايان سال 1396 نسبت به جايگزينی 15 درصد از نيروهای كيفی بجای نيروهای كم بهره ور و نامستعد اقدام کنند.
وی ادامه داد: طبق برنامه ريزی انجام شده، نیروهای کیفی اعم از بومی و غیربومی براساس ساختار مصوب جایگزین نيروهای كم بهره ور خواهند شد.
به گفته مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از ابتدای سال 94 تاكنون نيروهایی با هدف جبران بخشی از فعاليت های اقتصادی و اداری كه بيشتر بومی هستند از طريق شركت تعاونی كاركنان جذب این سازمان شده اند.
مرادی، جذب خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را از دیگر سیاست های حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و بیان داشت: سال گذشته حداقل هفت نفر از خانواده معظم شاهد که همگی بومی هستند در رسته مدیریتی و پائین تر جذب سازمان شدند.
او گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توجه ویژه ای به نیروهای بومی توانمند جزیره دارد به طوری که بورسیه تحصیلی 50 نفر از بومیان این منطقه با هدف بکارگیری آنان در بخش های اثرگذار سازمان از سال گذشته آغاز شده و در نخستین سال اجرای این طرح 10 نفر از بومیان جزیره در رشته های مختلف بورسیه شده اند.
به گفته وی، سنجه و شاخص ماندگاری و سند هويتی نيروی انسانی در سازمان منطقه آزاد قشم كاركنان با كيفيت و بهره ور خواهد بود و برای داشتن یک سازمان پويا و توسعه يافته كه بتواند منويات مقام معظم رهبری را در اجرای اقتصاد مقاومتی و اشتغال بهره ور و پايدار رقم بزند بايد بر اساس برنامه های دولت و با پرورش و جايگزينی نيروهای مستعد بجای نيروهای كم بهره ور سريعاً اقدام کرد.
مرادی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم به نيروهای كارآمد و كاردان بومی وغير بومی نیاز دارد، افزود: در شرايط مساوی توان سنجی، اولويت با استقرار نيروهای بومی و بالاخص خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران توانمند و در نهايت نخبگان و سرمايه های انسانی قشم خواهد بود.
بنا به این گزارش، شورای عالی اداری و برنامه جامع اصلاحات نظام اداری موضوع تصویب‌نامه شماره 127675.ت 50642 هـ تاریخ 1393.10.28 هیات محترم وزیران با هدف افزایش کارآمدی نیروی انسانی بخش دولتی، ایجاد نظام اداری بهره‌ور و بهینه‌ سازی ساختار و ترکیب نیروی انسانی بخش دولتی، «دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی» را تصویب نموده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :