حل بحران قطع یارانه آب غرب جزیره قشم در کمتر از 12 ساعت

در پی درخواست 15 روستای غرب جزیره قشم، مدیرعامل منطقه آزاد در کمتر از 12 ساعت با حضور در روستای باسعیدو به این درخواست رسیدگی و نسبت به رفع مشکل مردم خونگرم این منطقه از جزیره اقدام کرد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شب گذشته به محض ورود به جزیره در فرودگاه بین المللی قشم، راهی روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب این جزیره شد تا در نشست با معتمدان و مسئولان شوراهای اسلامی 15 روستا در این منطقه مشکل قیمت آب مورد نیاز آنان را با توجه به ماه مبارک رمضان و گرمای هوا حل و فصل کند.

 تاکید رئیس جمهور بر حل مشکل آب در جزیره قشم 
حمید رضا مومنی در پایان نشست با معتمدان و رئیسان شوراهای اسلامی 15 روستای غرب جزیره در جمع خبرنگاران گفت: حل مشکل آب آشامیدنی مردم جزیره قشم به عنوان یکی از دستورات ویژه رئیس محترم جمهوری در سفر فروردین ماه سال 1394 وی به جزیره قشم، در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفت.
وی ادامه داد: مهمترین مشکل آب روستاهای جزیره قشم به لوله هایی که بیش از 10 سال پیش در مسیرهای مختلف بدون توجه به آماده نبودن سیستم های تولید آب شیرین کارگذاری شده بود مربوط می شود که به مرور زمان موجب پوسیدگی آنها شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به انتقال آب شرب به بیش از 40 روستا از 67 روستای این جزیره، افزود: طی دو سال گذشته با کمک دستگاه های ذی ربط مشکل پوسیدگی لوله های آب در مسیر 40 روستا حل شده و هم اکنون شمار زیادی از روستائیان آب مورد نیاز خود را از طریق شبکه آب روستایی دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: با تمام توان بسیج شده ایم تا به طور حتم مشکل آب بیش از 20 روستای باقیمانده در جزیره قشم  را تا شش ماه آینده حل کنیم، اما تا آن زمان شایسته است شرکت آب و فاضلاب روستایی قشم با ارائه کوپن و پرداخت یارانه، آب مورد نیاز مردم را تا سقف مشخصی با قیمت مناسب به آنان ارائه کند.
مومنی با اعلام اینکه گرانی آب در ماه رمضان برای مردم بسیار دشوار است، گفت: برای رفاه حال مردم روستاهای غرب جزیره تصمیم گرفتیم با کاهش حدود ۵۰ درصدی در قیمت آب مورد نیاز مردم، تا سه ماه و به میزان 10 متر مکعب برای هر خانوار آب آشامیدنی با بهای حدود 29 هزار ریال در هر متر مکعب به آنان فروخته شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه هزینه بالای حمل آب توسط تانکرها نیز بخش دیگری از نگرانی های مردم روستاهای غرب جزیره است، افزود: حل نیاز مردم در بخش آب در روستاهای جزیره قشم به عهده شرکت آب و فاضلاب روستایی است اما نمی توان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت بود به همین دلیل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم به مدت سه ماه آب را با قیمت یارانه ای به مردم ارائه خواهد کرد.
وی همچنین از مسئولان شوراهای اسلامی و دهیاری های روستاهای غرب جزیره قشم خواست از طریق مناقصه برای کاهش هزینه حمل آب با تانکر اقدام کنند.

کمک میلیاردی سازمان منطقه آزاد قشم به آب و فاضلاب روستایی     
عضو شورای اسلامی روستای باسعیدو نیز در جمع خبرنگاران با تقدیر از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: کمک های میلیاردی سال 95 این سازمان به شرکت آب و فاضلاب روستایی گامی مهم در حل مشکل آب آشامیدنی مردم روستایی محسوب می شود. 
حسن صادقی دولابی، اظهار امیدواری کرد: سال گذشته با هزینه سازمان منطقه آزاد چهارکیلومتر لوله گذاری آب در مسیر روستاهای غرب جزیره به اتمام رسید و انتظار می رود شرکت آب و فاضلاب روستایی هم با رفع بخش های فرسوده لوله هایی که از سال های دور کارگذاری شده، شرایط انتقال هرچه زودتر آب شرب به منازل روستاهای غرب جزیره قشم را فراهم کند.
وی همچنین از سازمان منطقه آزاد قشم برای راه اندازی سیستم آب شیرینکن در روستای باسعیدو که سال گذشته به بهره برداری رسید تشکر کرد و از ان به عنوان اقدامی مهم در کاهش قیمت آب مصرفی  مردم روستاهای غرب جزیره نام برد.
عضو شورای اسلامی روستای باسعیدو ادامه داد: انتقال آب از طریق شبکه به داخل منازل روستائیان به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی مهمترین نیاز مردم روستاهای غرب جزیره است.
او یادآور شد: علیرغم تخفیف بسیار خوبی که از طرف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای فروش آب اعمال شد، متاسفانه به دلیل هزینه بالای حمل آب، یک خانواده برای چهار نوبت آب در هر ماه باید دو میلیون ریال هزینه پرداخت کند و تنها راه کاهش این هزینه ها انتقال آب از طریق شبکه به منازل مردم است.

حل 70 درصد مشکل آب روستاهای جزیره قشم
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم هم در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با توجه به تاکید رئیس محترم جمهوری تا کنون 70 درصد روستاهای جزیره به همت شرکت آبفار و سازمان منطقه آزاد قشم از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده اند.
فرامرز مومنی، در پاسخ به سئوالی در زمینه دلایل افزایش قیمت آب روستایی، اعلام کرد: با توجه به محدودیت بودجه ای شرکت آب و فاضلاب روستایی قشم، امکان ارائه آب با قیمت یارانه ای طی پنج ماه گذشته میسر نشد و مردم طی این مدت آب را به قیمت تمام شده دریافت کرده اند.
وی با اشاره به درخواست شوراهای اسلامی غرب جزیره قشم از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برای کمک به حل مشکل قیمت آب، بیان داشت: خوشبختانه شب گذشته حمیدرضا مومنی پس از مذاکره و بررسی های چند ساعته با ابلاغ راهکاری قانونی مبنی بر کاهش حدود ۵۰ درصدی در قیمت هرمتر مکعب آب، خواستار ارائه آب با قیمت یارانه ای برای مدت سه ماه به مردم روستاهای غرب جزیره شد.
مومنی گفت: کارکنان شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم مستقر در باسعیدو آماده اند با تولید حداکثری آب با توجه به امکان انتقال همزمان آب به سه تانکر، نیاز مردم در روستاهای غرب جزیره به آب آشامیدنی را به صورت شبانه روزی حل کنند.
شایان ذکر است، پس از نگرانی ها از مشکلات مردم 15 روستای غرب جزیره قشم در زمینه آب مورد نیاز آشامیدنی، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شب گذشته به محض خروج از هواپیما در فرودگاه بین المللی قشم به اتفاق جمعی از معاونان و مدیران خود با هدف حل مشکل آب آشامیدنی مردم روستاهای غرب جزیره راهی روستای باسعیدو شد و پس از چندین ساعت بررسی مشکلات مربوط به هزینه آب، دستور کاهش قیمت ویژه تحویل آب به مدت سه ماه با قیمت حدود ۲۹ هزار ریال برای هر متر مکعب را صادر کرد.
شایان ذکر است پیش از این تصمیم و پس از قطع یارانه آب روستائیان، قیمت فروش آب آشامیدنی ۵۲ هزار ریال بازای هر متر مکعب بوده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو