صنعت گردشگری بازوی کمکی ایجاد اشتغالزایی پایدار

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس گفت: صنعت گردشگری می تواند کمک شایانی به رونق در حوزه اشتغالزایی پایدار کند.

به گزارش فرینا به نقل از خانه ملت، شهاب نادری ضمن تاکید امروزه توجه به مولفه اشتغالزایی پایدار یکی از موضوعات مهم در مناطق مختلف کشور خصوصا مناطق مرزی و روستایی است، گفت: بر این اساس باید اذعان کرد که صنعت گردشگری می تواند کمک شایانی به رونق در حوزه اشتغالزایی کند.
نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی هدفگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ایجاد ۱۴۰ هزار اشتغال پایدار در حوزه های گردشگری و صنایع دستی کشور در سال جاری را اقدامی خوب ارزیابی کرد و افزود: در صورتی که برنامه ریزی دقیق و بدور از شعار برای چنین موضوعی پیش بینی شده باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف دریغ نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه مناطق مرزی و روستایی دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه صنایع دستی هستند و با تمرکز در این عرصه می‌توان رونق خوبی در صنعت صنایع دستی و زمینه اشتغالزایی برای مردم و جوانان این مناطق ایجاد کرد، تصریح کرد: هم اکنون محصولات مختلفی در حوزه صنایع دستی در روستاها تولید می شود که متاسفانه محلی برای عرضه آنها وجود ندارد از این رو در صورت توجه به این مهم می توان شرایط کنونی را تغییر داد.
نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین با توسعه ابعاد مختلف صنعت گردشگری در روستاها مانند بوم گردی، روستا گردی، طبیعت گردی و غیره می توان حوزه گردشگری را نیز فعال تر از شرایط کنونی کرد و به عبارتی گردشگری داخلی را نیز توسعه داد.

امتیاز به خبر :