بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین تأثیر فراوانی در رونق صادرات خواهد داشت

استاندار گیلان در همایش تجلیل از سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر استان و منطقه آزاد انزلی: بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین تأثیر فراوانی در رونق صادرات خواهد داشت.

به گزارش فرینا، مصطفی سالاری استاندار گیلان در همایش تجلیل از سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر استان و منطقه آزاد انزلی بر ضرورت فرهنگ کار آفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود : با قابلیت های منحصر به فرد گیلان و با تلاش همگان خواهیم توانست کارهای متمایز و متفاوتی را در جهت توسعه و رونق اقتصادی استان رقم زنیم .
وی در این آیین که در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر خاطر نشان کرد: دهه فجر یادآور رشادت ملت بزرگ ایران برای آزادی ، توسعه و سربلندی ایران عزیز است .
استاندار گیلان بر ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود : جامعه به امثال شما کارآفرینان نیاز دارد .
سالاری با اشاره به ظرفیت های بی نظیر گیلان در جهت توسعه اظهار داشت : با قابلیت های منحصر به فرد گیلان و با تلاش همگان خواهیم توانست کارهای متمایز و متفاوتی را در جهت توسعه و رونق اقتصادی استان رقم زنیم .
استاندار گیلان با بیان اینکه گردشگری را باید درست تعریف کنیم  افزود : چنانچه  زنجیره گردشگری را به طور کامل ببینیم و از تمامی مزیت ها ، مواهب طبیعی و موقعیت استان به نحو مطلوب بهره گرفته و درست برنامه ریزی کنیم  در آن صورت توسعه گردشگری ، نقش موثری را در رونق اقتصادی ،تقویت بخش کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ایفاء خواهد کرد .
سالاری گفت : چنانچه مردم معیشت خود را در پیوند با مواهب طبیعی و محیط زیست بدانند قطعا خودشان بزرگترین حامی محیط زیست و منابع طبیعی خواهند بود
وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در احداث بندر کاسپین اظهار داشت : بهره برداری از این مجتمع بندری تاثیر فراوانی در رونق صادرات خواهد داشت .
استاندار گیلان خواستار برنامه ریزی تجار استان برای برای توسعه صادرات با محوریت محصولات تولیدی استان شد و افزود : چنانچه نگاه مان به بازار های بیرون باشد قطعاً موفق تر خواهیم بود.
سالاری تصریح کرد : باید در مزیت ها تمرکز داشته و تولیداتی معنادارتر ، با حاشیه سود بالاتر و پایدارتر نسبت به جاهای دیگر داشته باشید.
سالاری خواستار توسعه فرهنگ گردشگری دریایی شد و با بیان اینکه در استفاده از ظرفیت های دریا متاسفانه موفق نبوده ایم افزود : با استفاده متنوع از دریا خواهیم توانست ارتباط با دریا را قویتر کنیم .
نماینده عالی دولت در گیلان اجرای پروژه مارینا در منطقه آزاد انزلی را شروعی بسیار خوب در بحث گردشگری دریایی دانست و افزود :  با راه اندازی این پروژه فرهنگ توسعه گردشگری دریایی بیشتر ترویج خواهد یافت .
وی با بیان اینکه  انتطار داریم منطقه ازاد انزلی در گردشگری دریایی پیشگام و پیشران شودافزود : در گردشگری دریایی باید پیوندی میان  منطقه آزاد انزلی و تالاب انزلی ایجاد شود
استاندار گیلان از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری در  اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود : باید فرصت های گردشگری استان به طور کامل و جامع معرفی و سرمایه گذاران شناسایی تا در آن روز با آمادگی کامل حضور یابند .
وی هدف گذاری کمی صادرات را از جمله برنامه های کمیته های 48 گانه  شکل گرفته در استان برشمرد و افزود : باید در تولید و صادرات هدف گذاری برای سنوات و حوزه های مختلف داشته باشیم .

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :