نیروگاه 500 مگاواتی ارس از نظر حجم بالای سرمایه گذاری بی نظیر است

امام جمعه منطقه آزاد ارس، نیروگاه 500 مگاواتی ارس را به عنوان حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی، بی نظیر خواند.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سنجری در آیین کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، گفت: این پروژه از نظر حجم بالای سرمایه گذاری و نتایج آن برای تامین انرژی سال های آینده منطقه آزاد ارس، اهمیت فراوانی دارد.
وی تصریح کرد: کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه آزاد ارس یکی از مهم ترین اقدامات زیربنایی چند سال اخیر و در تکمیل فعالیت های زیربنایی چند سال اخیر ارس صورت گرفته است.
حجت الاسلام سنجری با اشاره به مشکلات کنونی ارس در مسیر توسعه پایدار، خاطرنشان کرد: ایجاد و تکمیل آزادراه جلفا – مرند یکی از نیازهای کنونی ارس است که باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.
وی افزود: در ادامه نیز راه اندازی راه آهن جلفا – قلی بیگلو می تواند منطقه آزاد ارس را به صورت ریلی به جمهوری آذربایجان وصل کند.
حجت الاسلام سنجری تاکید کرد: علاوه بر این، تسریع در احداث فردوگاه بین المللی ارس نیز در اولویت توسعه ای این منطقه قرار دارد و این زیرساخت مهم برای صادرات و صنعت ارس حیاتی است.
امام جمعه جلفا در پایان گفت: در کنار زیرساخت های مهمی که ایجاد شده و خواهد شد، یکی از چالش های این منطقه تامین سرمایه و انتقال پول به کشورهای خارجی است و باید این مهم نیز برای رشد و توسعه ارس تحقق یابد.
گفتنی است، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ارس با سرمایه‌گذاری230 میلیون یورویی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی شهید زاده رییس صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه شهرستان جلفا، عرب باغی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران شرکت مپنا، سرمایه گذاران پروژه و مسئولان محلی در منطقه آزاد ارس کلنگ‌زنی شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو