ارس ظرفیت های لازم برای برگزاری بین المللی جشنواره تئاتر خیابانی را دارد

مدیرکل تئاتر خیابانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارس ظرفیت های لازم برای برگزاری بین المللی جشنواره تئاتر خیابانی را دارد.

به گزارش فرینا، سامان خلیلیان در آیین افتتاح پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، تاکید کرد: داشته های منطقه آزاد ارس نشان داده است که این منطقه ظرفیت های بسیار بالایی برای برگزاری جشنواره های هنری به ویژه جشنواره تئاتر خیایانی را دارد.
وی افزود: ارس با این ظرفیت ها در سال های آینده و به همت پیشکسوتان هنر تئاتر و مدیران فرهنگی، جشنواره خود را به عنوان رویداد بین المللی ثبت خواهد کرد.
خلیلیان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت بالای جشنواره تئاتر خیابانی ارس، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین حضور خود در این سمت، در اختتامیه این جشنواره حضور خواهد داشت.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی امسال جشنواره بسیار عالی بوده و آنچه که بیشتر باعث خوشحالی من شد، جمعیت خیره کننده گردشگران ارس است.
خلیلیان ادامه داد: بنده سال گذشته نیز در هئیت داوران جشنواره و در ارس بوده ام. میزان گردشگر از سال گذشته بسیار بیشتر است و این می تواند نویدبخش استقبال بیشتر از هنر تئاتر خیابانی در این جشنواره باشد.
وی تاکید کرد: باید سپاسگزار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مسئولان فرهنگی سازمان بود که همت خود را برای رونق هر چه بیشتر هنر در ارس گذاشته اند و به این ظرفیت نگاه مثبتی دارند.
عضو هئیت داوران پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس اظهار امیدواری کرد که دبیرخانه ارس به یک دبیرخانه دائمی تبدیل شود تا مسیر بین المللی شدن جشنواره در کوتاهترین زمان ممکن پیموده شود.
خلیلیان در پایان گفت: تئاتر خیابانی می تواند بهترین تبلیغ منطقه آزاد ارس در داخل و خارج از کشور باشد.
گفتنی است، آیین افتتاح پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس سه شنبه 7 فرودین همزمان با روز جهانی تئاتر در منطقه آزاد ارس برگزار شد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، داوران جشنواره تئاتر خیابانی ارس و جمعی از پیشکسوتان تئاتر استان و کشور نیز در این آیین حضور داشتند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.