470 هزار قطعه بچه ماهی در 12 قفس دریایی قشم ذخیره سازی شد / پیش بینی صادرات 120 میلیارد ریالی ماهی به کشور عمان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47694
ساعت 15:48 چهارشنبه 14 شهريور 1397
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از ذخیرسازی 470 هزار قطعه بچه ماهی در 12 قفس دریایی در آب های جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی گفت: شرکت طلایه داران امین قشم از ابتدای مرداد ماه امسال با ذخیره سازی 470 هزار لارو ماهی (هرقفس حدود 39 هزار قطعه) به ارزش بيش از 14 میلیارد ریال، دومین مرحله فعالیت پرورش ماهی در قفس را در قشم آغاز کرد.
عبدالهی با اعلام اینکه زمان برداشت ماهی های "سی باس" ذخیره شده در این 12 قفس از اسفند امسال تا خرداد ماه سال 98 است، افزود: این بچه ماهی های غیربومی از استان بوشهر خریداری شده و پيش بيني ميگردد پس از برداشت همانند مرحله اول به کشور عمان صادر شود.
به گفته مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم، وزن هر بچه ماهی ذخیره شده بصورت تقريبي حدود 25 گرم است که در اسفند ماه هر ماهی با وزن تقریبی حدود 600 گرم و در خرداد ماه سال بعد با وزن تقریبی یک کیلو گرم برای عرضه در بازار هدف برداشت می شوند.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود میزان برداشت ماهی از این 12 قفس به 300 تا 350 تُن برسد، افزود: ارزش صادرات این مرحله از پرورش ماهی در قفس به 120 میلیارد ریال برسد.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه شرکت طلایه داران امین قشم فعالیت خود را با 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال 15 نفر در این منطقه آزاد آغاز کرد، افزود: این شرکت امسال با افزایش نیروهای خود به 20 نفر موفق به ذخیره سازی 470 هزار لارو ماهی شده است.
عبدالهی گفت: نخستین مرحله فعالیت این شرکت با ذخیره سازی حدود 300 هزار لارو ماهی در ٦ قفس شروع شد که پس از یک دوره زمانی حدود 10 ماهه موفق به توليد94 تُن ماهی به ارزش 24 میلیارد ریال به کشور عمان شد.
شایان ذکر است؛ سهم تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه 200 هزار تُن پیش بینی شده است که جزیره قشم در جنوب ایران با اختصاص سهم 84 هزار تُنی، پیشتاز صنعت پرورش ماهی در قفس کشور است.

شناسه خبری: 47694

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟