بازدید معاون روستایی رییس جمهور از خانه بوم گردی صفاآباد روستای گورزین جزیره قشم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از مراحل پایانی ساخت اقامت گاه بوم گردی صفاآباد روستای گورزین بازدید کردند.

به گزارش فرینا، اقامت گاه بوم گردی صفاآباد با سرمایه گذاری بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، در مساحتی بالغ بر 10 هکتار در روستای گورزین واقع در غرب جزیره قشم در حال راه اندازی است.
این مجموعه که از سال 95 آغاز به ساخت کرده و در ایام مبارک دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد می تواند برای 85 تن به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده و سهمی در کاهش درصد بیکاری جزیره داشته باشد.
در این اقامتگاه 45 باب اتاق دو تا 6 تخته به تعداد کل 82 تخت، یک سالن غذاخوری، محلی برای نمایش صنایع دستی محلی و پارک بازی کودکان در نظر گرفته شده است.
وجود فضای بازی مناسب برای اجرای موسیقی محلی و برگزاری آیین های بومی، همچنین کاشت 1000 نفر نخل با هدف توسعه فضای سبز، از خصوصیات دیگر این اقامتگاه بوم گردی در غرب جزیره است.
سید ابوالفضل رضوی در این بازدید با استقبال از طرح های متفاوت ارائه شده در این پروژه بر ایجاد راه دسترسی به ساحل دریا و احداث مکانی برای نگهداری از حیوانات بومی منطقه تاکید کرد.
وی همچنین فضای روستایی این منطقه را  برای احداث مکان برگزاری مسابقات اسب دوانی و شترسواری مناسب دانست.
روستای گورزین با پنج کیلومتر فاصله از جنگل حرا و 10 کیلومتر مسافت از بندر تاریخی لافت، در غرب جزیره قشم واقع بوده و نزدیک ترین روستا به فرودگاه بین المللی این منطقه است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.