نبض توسعه دنیای امروز در دستان استارتاپ ها است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امروز بخش اصلی نبض توسعه در دستان استارتاپ ها است و نیاز است تا تمرکز بیشتری بر این حوزه صورت گیرد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در نشست با مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: عمده تمرکز سازمان منطقه آزاد اروند بر حوزه کلان پروژه‌ها بوده است.

زمانی بابیان اینکه امروز بخش اصلی نبض توسعه در دستان استارتاپ ها است، عنوان کرد: اقداماتی در همین خصوص نیز در منطقه آزاد اروند انجام‌شده است اما با توجه به افزایش اهمیت استارتاپ ها نیاز است تا تمرکز بیشتری بر این حوزه شود.

وی گفت: منطقه آزاد اروند یک جامعه کوچک و نمونه‌ای از جامعه بزرگ‌تری به نام جمهوری اسلامی ایران است. آبادان و خرمشهر از دیرباز دروازه ورود تمدن به کشور بوده‌اند و آثار آن نیز همچنان در منطقه مشهود است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: مردم منطقه آزاد اروند با تکنولوژی بیگانه نیستند و همواره از ایده‌های جدید در این منطقه استقبال شده است.

وی بابیان اینکه آغاز به کار جدی‌تر استارتاپ ها نیازمند انجام اقدامات پایه‌ای است، عنوان کرد: باید مطالعاتی انجام شود تا بدانیم کار بر روی کدام حوزه‌ها اهمیت بیشتری دارد و تمرکز استارتاپ ها در این منطقه بر روی کدام موضوعات موفق‌تر است.

زمانی افزود: با توجه به تقویت صنعت فولاد، آلومینیوم و نفت در منطقه آزاد اروند و انرژی بر بودن این صنایع، لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت کنند می‌توانند موفق‌تر باشند چراکه نیاز به این حوزه در منطقه آزاد اروند احساس می‌شود.

زمانی خصوصی‌سازی را عامل چابک‌تر شدن طرح‌ها دانست و افزود: بانک‌ها نیز باید از استارتاپ ها حمایت کنند و با ارائه وام‌های کم‌بهره به تقویت ایده‌های جدید کمک کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند پژوهش را پایه و اساس پیشرفت در حوزه‌های مختلف خواند و بیان کرد: حمایت از پژوهش مؤثرترین گام در پیشرفت و توسعه است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.