شرایط برای حضور گردشگران خارجی در منطقه آزاد اروند تسهیل شد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اقدامات انجام‌شده مسافرانی که وارد مرز شلمچه می‌شوند می‌توانند خدمات موردنیاز را به‌صورت منظم دریافت کنند.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در نشست مشترک با مسئولین عراقی که طرف عراقی مرز شلمچه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها و جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر و جمعی از مسئولان عراقی تشکیل شد، افزود: از هفته گذشته مسیر تجاری شلمچه را از مسیر مسافری جدا کردیم و یک پارکینگ بزرگ که مجهز به دوربین‌های مداربسته و کنترل‌شده است را برای حضور تاکسی‌ها و ارائه خدمات در نظر گرفتیم.

موسوی گفت: راننده‌های تاکسی‌ها نیز شناسایی، شناسنامه‌دار و گزینش‌شده‌اند و کارت تردد دارند و صلاحیت نیز آن‌ها بررسی‌شده است.

وی افزود: حتی افرادی که در جابه‌جایی بار مسافران نقش دارند نیز گزینش‌شده‌اند و به دنبال نرخ‌گذاری مسافت‌ها هستیم تا تعرفه‌ها مشخص باشد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به‌این‌ترتیب مسافرانی که وارد مرز شلمچه می‌شوند می‌توانند خدمات موردنیاز را به‌صورت منظم دریافت کنند و این اطمینان را می‌دهیم که ساماندهی انجام‌شده است و نگرانی در بحث تاکسی‌ها وجود نداشته باشد.

موسوی با اشاره به دروازه‌های در نظر گرفته‌شده برای طی مراحل اداری مسافران در مرز شلمچه، افزود: ۶ دروازه برای ورود و ۶ دروازه برای خروج در نظر گرفتیم که ۴ مسیر برای خانم‌ها و ۸ مسیر به آقایان اختصاص‌یافته است و در صورت نیاز نیز می‌توان این دروازه‌ها را افزایش داد.

وی گفت: جلساتی با بازاریان آبادان و خرمشهر، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف داشتیم و تذکرات و آموزش‌های لازم داده شد تا نحوه برخورد با گردشگران و مسافران بهتر شود و بر این روند نیز نظارت می‌کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود عنوان کرد: به‌صورت روزانه نیز تردد در مرز رصد می‌شود و یک نماینده تام‌الاختیار در مرز مستقر می‌کنیم تا هر مشکلی به وجود آمد در جا حل شود و تلاش می‌کنیم که در سمت عراق نیز مشکلات کمتر باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو