برگزاری سومین نشست کارگروه تبصره یک ماده هشت در اروند

سومین نشست کارگروه تبصره یک ماده هشت در سازمان منطقه آزاد اروند با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

به گزارش فرینا، سومین جلسه کارگروه تبصره یک ماده هشت در سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس کارگروه، مجید رحیمی قشقایی مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

اسماعیل زمانی در این نشست اظهار کرد: تصویب طرح جامع منطقه آزاد اروند نقطه عطفی در برنامه‌ها و روند پیشرفت شهرهای آبادان و خرمشهر بوده است.

زمانی افزود: طرح جامع منطقه آزاد اروند به‌نوعی تکلیف و و ضعیت این دو شهر را در برنامه‌های توسعه شهری روشن می‌کند و تمام موارد قانونی آن مشخص‌شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ازاین‌پس طرح‌های جامع پیشین اعتبار قانونی نداشته و هرگونه استناد و تصمیم بر اساس آن‌ها خلاف قانون است که این موضوع به ادارات مستقر در منطقه آزاد اروند نیز ابلاغ می‌شود.

زمانی افزود: یک طرح راهبردی نیز برای منطقه آزاد اروند در نظر می‌گیریم که مکمل طرح تفصیلی است و در آن شکل و مسیر کسب‌وکارها در منطقه با توجه به نیازها و ظرفیت‌ها مشخص می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح جدید تا حد زیادی نافی طرح‌های پیشین نیست و ملاحظات طرح‌های گذشته در آن لحاظ شده است تا شهرداری‌ها مشکلی در اجرای آن نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه احتمال دارد کل جزیره آبادان و شهرهای اروندکنار و چوئبده به منطقه آزاد اروند ملحق شوند، گفت: در صورت تحقق این موضوع دولت باید اعتبارات و توان لازم ر ا نیز در نظر بگیرد چراکه در شرایط فعلی سازمان منطقه آزاد اروند توان برای این کار را ندارد.

در این نشست طرح نواحی صنعتی منطقه آزاد توسط شرکت مشاور مطرح و پس از ارائه موضوعات با اتفاق آرا تصویب شد.

عمده وظایفِ کارگروه تبصره یک ماده هشت سازمان منطقه آزاد اروند تصویب طرح‌های تفصیلی و تغییرات طرح جامع است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.