بهره برداری از درمانگاه و مرکز جراحی در منطقه آزاد اروند

یک بیمارستان و مرکز جراحی محدود دارای ۲۲ تخت بستری و کلینیک‌های تخصصی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا، درمانگاه عمومی کوثر و مرکز جراحی محدود فخرالنسا با حضور مدیرعامل، معاون فرهنگی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، استاندار خوزستان، آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام عبدالامیر خاقانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی و جمعی از مسئولان شهری خرمشهر و آبادان به بهره‌برداری رسید.

این مرکز درمانی خصوصی که در سه طبقه احداث‌شده است، یک هزار و ۳۱۱ مترمربع مساحت و بیش از سه هزار متر زیربنا دارد و دارای ۲۲ تخت بستری است.

در این مرکز کلینیک‌های مختلف چشم پزشکی، دندان‌پزشکی، قلب و عروق، زنان و زایمان، پوست و آزمایشگاه وجود دارد و در آن خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی ارائه می‌شود.

رضا پورجودکی، رئیس مرکز جراحی فخرالنسا در آئین افتتاحیه که در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در این مرکز می توان بخشی از جراحی‌ها را انجام داد و در صورت توسعه قابلیت تبدیل‌شدن به بهترین مرکز جراحی محدود و قابلیت ایجاد زمینه اشتغال برای ۷۰ نفر را دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این مراسم بر لزوم مشارکت همه بخش‌ها برای تحقق سلامت همگانی تأکید کرد و گفت: حوزه مشارکت باید برای جلب همکاری حداکثری باشد و مؤلفه‌های بین بخشی و خارج از حوزه وزارت بهداشت و درمان نیز موردنیاز است.

شکرالله سلمان زاده افتتاح مرکز درمانی خیریه فخرالنسا در خرمشهر را نمونه‌ای از این نوع جلب مشارکت دانست و افزود: نکته بارز درراه اندازی این مرکز درمانی در خرمشهر نقش مرجعیت در این اتفاق است.

وی با یادآور شدن تسهیلات قانونی دیده‌شده از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان برای احداث و فعالیت این مرکز، بر تداوم حمایت‌های این دانشکده از بخش خصوصی بخش درمان تأکید کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان به تلاش نمایندگان منطقه برای تبدیل دانشکده به دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: تلاش بسیاری از سوی نمایندگان برای تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه در حال انجام است که با تحقق این امر شاهد جذب اعتبارات بیشتری برای فعال کردن بخش‌های مختلف درمانی همچون توریست درمانی خواهیم بود.

آیت‌الله حیدری نیز در این مراسم عنوان کرد: انتقال آب کارون به اصفهان غیرقانونی و غیرمنصفانه است و ما با تمام قدرت در مقابل این کار غیرقانونی ایستاده‌ایم و تا آخرین لحظه‌ای در مقابل این اجحاف خواهیم ایستاد.

وی به برداشت غیرقانونی آب کارون برای مصارف غیر شرب اشاره کرد و گفت: در بحث انتقال آب آنچه قانونی برای مصارف آب شرب است و تا حد مصارف شرب هیچ اشکالی ندارد اما آن چیزی که اتفاق افتاده ۱۰ برابر مصرف آب شرب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: استفاده از آب کارون برای مصارفی  همچون صنایع آب بر اصفهان و یا برای فضای سبز و کشاورزی در هیچ نهاد قانونی تصویب نشده است و این‌ها فرای میزان قانونی، آب را برداشت می‌کنند.

وی در این رابطه اظهار کرد: چیزی که از دولت شنیده‌شده است، این است که قرار است، کمیته‌ای برای ساماندهی مدیریت آب تشکیل شود و این امر به معنی انتقال آب نیست.

آیت‌الله حیدری افزود: در شورای عالی امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم را مطرح‌شده است و قول رسیدگی به این مطالبات داده‌شده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.